Wij werken met cookies om uw surfervaring te verbeteren
Ok Meer Info

Testimonials

Maak kennis met onze collega’s

Dries Debouvere (27): Service technicus West- en Oost-Vlaanderen, Trainer Innovations en Technisch productspecialist Brand

Twee jaar geleden kwam ik bij Ardovlam werken. Daarvoor heb ik eerst drie jaar aan de KU Leuven gewerkt, in de campussen Gent en Oostende. Ik ben gestart met een bacheloropleiding Elektronica-ICT en heb daarna nog twee jaar verder gestudeerd om ook een Master te behalen Ik heb bewust eerst gekozen voor een bacheloropleiding omdat je er praktijkgerichter les krijgt, wat mij wel aansprak. Ik heb de overstap van het lesgeven aan de KU Leuven naar een bedrijf als Ardovlam gemaakt omdat lesgeven te eentonig was geworden en ik op zoek was naar een meer uitdagende jobinvulling. Mijn huidige job is een combinatie van alles: je kan met je handen bezig zijn, je hebt technisch inzicht nodig, je moet sociaal en klantvriendelijk zijn, … Kortom het is een heel gevarieerde job.

“Het leuke aan herstellingen is de onvoorspelbaarheid. Je weet ook niet altijd waar je de dag gaat eindigen”

Wanneer ik de baan opga als technicus, doe ik zowel indienststellingen, onderhouden als herstellingen. Ik doe het liefst herstellingen omdat het meestal wel iets anders is. Je weet niet altijd op voorhand wat het probleem exact is en op die manier leer je ook het snelst bij betreffende de diverse soorten centrales. Onderhoud is eerder een soort stappenplan afwerken. Indienststellingen zijn ook interessant maar wanneer niet alles juist bekabeld is, kan het wel eens stresserend worden aangezien je met een deadline van oplevering zit.

Sinds mijn start bij Ardovlam heb ik me vooral toegelegd op branddetectie en intussen ben ik ‘Technisch productspecialist Brand’ geworden. 60 % van al onze installaties zijn brandcentrales, wat maakt dat dit een groot deel van ons takenpakket is. Een uitgebreide kennis hiervan is dus een must. Tom Lavent en ik worden gezien als de opvolgers van Gino Vanneste, onze meest ervaren werknemer op gebied van brandcentrales. Het is de bedoeling dat wanneer Gino met pensioen gaat, wij zijn kennis hebben overgenomen. Dit brengt veel informatie met zich mee.

Daarnaast begeleid ik ook stagiairs. Ik bedenk wat er nodig is van tools of software om het werk voor onze technici te verbeteren en vervolgens schrijf ik jaarlijks een aantal projecten uit die in de databases van scholen terecht komen. Daarna ben ik verantwoordelijk voor de selectie en opvolging van de studenten. Ik luister daarbij eerst naar de interesse van de studenten in kwestie en zo weet ik of de opdracht iets voor hen is. Een eindwerk blijft uiteindelijk een schoolproject en kan je nooit 100% integreren in het bedrijf. Het moet meestal nog gefinetuned worden en soms moet een 2de student het project afwerken.

Onlangs ben ik ook aangesteld als jobcoach om een nieuwe Ardovlam-technicus bij te staan in zijn interne opleiding en de eerste maanden op de baan. Toen ik hier begon, bestond de jobcoach voor nieuwe technici nog niet, waardoor ik zelf met een aantal verschillende technici op baan ben geweest. Ik zie dan ook enkel maar voordelen voor medewerkers die een jobcoach toegewezen krijgen. Het geeft je namelijk een zekere continuïteit en stabiliteit. Wanneer je dan later zelfstandig de baan opgaat, zijn de eerste dagen altijd een beetje stresserend, maar je weet dat je ter ondersteuning altijd kan terugvallen op je jobcoach of onze helpdesk.

 

 

“Ik vind de feeling met wat er ‘in-the-field’ gebeurt heel belangrijk”

Met al die nevenactiviteiten (begeleiden van stagiairs, testen van nieuwe producten die op de markt komen, geven van opleidingen, maken van handleidingen) is mijn takenpakket heel erg uitgebreid. Soms is het wat veel, maar ik kan doen wat ik graag doe. Wanneer ik tijd nodig heb om me bezig te houden met de stagairs, een innovatiecel of een beurs, wordt er in de mate van het mogelijke op dat moment ook naar geluisterd. In het verleden heb ik al voorstellen gekregen van andere bedrijven maar Ardovlam is en blijft voor mij de ideale werkomgeving.

Het onderlinge contact tussen de techniekers is heel goed. Dagelijks krijg ik wel telefoons van mede-technici en via onze WhatsApp-groep houden we ook buiten het werk contact. De eerste vrijdag van de maand gaan we soms samen iets drinken. Ik vind een drink of een teamevenement belangrijk omdat het toch eens een andere sfeer is. Sinds ik hier werk, zijn er al 2 grote events geweest: een teambuilding en een barbecue maar er worden ook andere activiteiten georganiseerd. Zo deed Ardovlam in 2017 met 2 teams mee aan Het Snelste Bedrijf, een ploegentijdrit voor bedrijven. In mijn vrije tijd fiets ik graag maar dit jaar heb ik niet meegedaan aangezien ik toen nog maar net begonnen was met fietsen. Misschien doe ik volgend jaar wel mee.

Steven Dedeyn (37): Service technicus regio Aalst

Het was via een sollicitatiebureau dat ik bij Ardovlam terecht ben gekomen. Eerst was ik wat terughoudend omdat ik niet meteen van plan was om terug in de beveiligingssector te werken. Ik dacht eerst dat Ardovlam vooral actief was in de regio West-Vlaanderen maar toen bleek dat er drie vestigingen waren (Roeselare, Brecht, Lummen) en dat er in april 2017 een nieuw kantoor zou openen in Aalst. Het feit dat ik in mijn eigen regio zou kunnen werken en de gunstige werkuren hebben ervoor gezorgd dat ik in mei 2017 toch voor Ardovlam gekozen heb.

De eerste dagen verliepen vrij rustig alhoewel je veel informatie moet verwerken in korte tijd. Ik ging met mede-technici op baan maar omdat ik al uit de sector kwam, kon ik vrijwel meteen meehelpen en moesten mijn collega’s minder uitleggen. Na de eerste opleidingen mocht ik dan alleen de baan op. Op mijn vorige werk werkte ik enkel aan branddetectiesystemen maar hier werk ik aan brand- en gasdetectiesystemen en ik heb al twee keer aan een IMC-inbraaksysteem mogen werken. Hoewel het een uitdaging zal zijn om alles te leren kennen, ben ik er vrij zeker van dat dat wel vlot zal gaan. Het probleem als je te veel installaties moet kennen, kan zijn dat je van alles wel iets gaat weten maar ook van heel veel niets. Gelukkig beperkt Ardovlam zich wel tot bepaalde type centrales.

“Vooruitgang boek je enkel door nieuwe dingen bij te leren”

Als technicus is het belangrijk om zowel de klant als de site te kennen en daarom vind ik dat een site door meerdere technici gekend moet zijn. Wanneer je vaak hetzelfde werk moet doen en geen nieuwe dingen bijleert, ga je lui worden en boek je minder vooruitgang. Tot nu toe heb ik enkel nog maar onderhoud en kleine herstellingen gedaan en nog geen indienststellingen. Ik vind herstellingen het boeiendst om te doen omdat je, wanneer je eraan begint, niet weet waar je zal eindigen. Het ideale is herstellingen doen met tussendoor een paar onderhouden om het minder stresserend te maken.

Ik ben afgelopen augustus mee geweest naar Duitsland voor een externe opleiding van gasdetectie. Samen met enkele projectleiders en mede-technici kregen we eerst een productvoorstelling en daarna uitleg over een nieuw gasdetectiesysteem. Als je daar als nieuweling naartoe gaat, krijg je wel te horen hoe het product werkt maar ik heb gemerkt dat het ook heel belangrijk is om vragen te stellen. Zo vermijd je dat het te veel een verkooppraatje wordt.

“Het is belangrijk dat de samenwerking goed verloopt”

Enkele van de sterke punten van Ardovlam zijn dat er veel mensen met kennis werken en dat het een toffe ploeg is. De manier waarop dingen gedocumenteerd worden en de informatie die ze bieden wanneer je naar een andere site moet, is goed. Ook is er een zekere flexibiliteit en daarnaast proberen de mensen van de planning je zoveel mogelijk in de regio te houden en liggen de verschillende werken zo dicht mogelijk bij elkaar waardoor je niet plots half het land door moet.

Ik heb tijdens het werk voornamelijk contact met mijn planner Ilse en de andere technici. Tot nu toe sta ik regelmatig samen met mede-technici op een site waardoor ik niet echt vaak alleen op baan ben. Bij problemen bel ik eigenlijk alleen maar naar de helpdesk of naar technici die ik al eens heb gezien of mee heb samengewerkt, omdat je die toch al iets beter kent. Hierdoor zijn het vooral de mensen van de regio Oost-Vlaanderen en Antwerpen waarmee ik contact heb. Daarom is het ook leuk dat er bedrijfsevenementen georganiseerd worden: zo leer je meer technici en mensen van de administratie kennen.

Ons team

Wij staan voor u klaar

An
Project manager Limburg
 

Andy
Procurement and Supply Chain
051638344

Ann-Sophie
Sales Desk
051638342

Bart
Technician Roeselare
 

Ben
Technician Roeselare
 

Benedicte
Well being / events
 

Benny
Technician Limburg
 

Bjorn
Technician Antwerpen
 

Chris
Project manager Roeselare
 

Danny
Project manager Roeselare
 

David
Technician Roeselare
 

Derry
Technician Roeselare
 

Didier
Technician Roeselare
 

Dominique
Project manager Roeselare
 

Dries D
Project manager Roeselare
 

Dries V
Projectmanager Limburg
 

Erwin
Technician Limburg
 

Francois
Technieker Antwerpen
 

Frederiek
Financial Control and Accounting
 

Frederik
Technician Limburg
 

Glenn
Project manager Antwerpen
 

Guillaume
Technician Roeselare
 

Gunther
Project Manager Roeselare
 

Hannelore
Contract Relationship Officer
 

Iben
Technician Roeselare
 

Iljas
Technician Roeselare
 

Ilse
Customer Service Officer
051791327

Ingaline
Customer Service Officer
051791328

Jameson
Technician Roeselare
 

Jan
Technician Roeselare
 

Jasper
Customer Innovation Manager
 

Jonas D
Technician Antwerpen
 

Jonas V
Technician Roeselare
 

Jonathan
Technician Roeselare
 

Jordy
Technician Roeselare
 

Jorn
Technician Roeselare
 

Karel
Project manager Roeselare
 

Kenneth
Technician Roeselare
 

Kim
Technician Roeselare
 

Koenraad
Technician Limburg
 

Lennert
Technician Antwerpen
 

Ludo
Department manager Limburg / Antwerpen
 

Marc VB
Technician Roeselare
 

Marc VDW
Technician Roeselare
 

Martine
Coach Customer Service Officer
 

Matthias P
Technician Limburg
 

Mattias VH
Technician Antwerpen
 

Melanie
Client Desk
051638346

Melissa
Customer Service Officer
+3251791341

Michael
Project Manager Roeselare
 

Mike D
Technician Roeselare
 

Mike J
Technician Roeselare
 

Monika
Customer Service Officer
051791327

Myriam
Procurement and supply chain
051638344

Nicolas
Technician Roeselare
 

Niels L
Technician Roeselare
 

Niels T
Technician Roeselare
 

Niels V
Technician Limburg
 

Pascal
Procurement and supply chain
051638344

Pedro
Customer Service Officer
051791347

Pieter
Technician Roeselare helpdesk
 

Rik
Technician Roeselare
 

Sandy
Customer service officer
 

Simon D
Technician Roeselare
 

Simon V
Technician Roeselare
 

Stef
Technician Roeselare
 

Stefaan
Projectmanager Roeselare
 

Stefanie
Human Resources
 

Steven D
Technician Aalst
 

Steven H
Technician Roeselare
 

Thomas B
Technician Roeselare
 

Thomas C
Technician Roeselare
 

Thomas S
Technician Roeselare
 

Tim
Technician Oost-Vlaanderen
 

Tom L
Technician Roeselare
 

Tom M
Technician Roeselare
 

Tom V
Project manager Roeselare
 

Ward
Technician Roeselare
 

Willem B
Technician Limburg
 

Willem C
Technician Roeselare
 

Wim
Technician Antwerpen
 

Wouter T
Technician Roeselare
 

Wouter D
Customer Service Officer
051 79 13 86

Yannik
Technician Roeselare
 

Yarne
Technician Roeselare
 

Yves
Technician Limburg