Wij werken met cookies om uw surfervaring te verbeteren
Ok Meer Info

Testimonials

Maak kennis met onze collega’s

Sarah Platteeuw (34): Invoicing

Alhoewel ik toerisme gestudeerd heb, heb ik eerst 11 jaar als logistiek bediende in de transportsector gewerkt. Tijdens die periode heb ik ook een tweetal jaar de facturatie gedaan waardoor ik niet getwijfeld heb toen ik de vacature voor facturatiemedewerker bij Ardovlam tegenkwam. Ik had de vacature online gezien en daarna is alles heel snel verlopen. De dag na het eerste gesprek kreeg ik meteen bericht dat ik mocht terugkomen voor een tweede gesprek en een week later was mijn contract getekend.

Ik had tegelijkertijd nog voor een aantal heel diverse administratieve functies gesolliciteerd maar koos voor Ardovlam omdat ik er een goed gevoel bij had. De zaakvoerder was tijdens ons gesprek heel spontaan en eerlijk, wat een verademing was na mijn vorige job. De jobinhoud en de sfeer bij Ardovlam is totaal anders. Daarnaast is er een open kantoorruimte, was ouderschapsverlof bespreekbaar en zou ik meer verlof hebben dan op mijn vorige werk.

Toen ik in oktober 2016 aan de slag ging bij Ardovlam was het er net een heel hectische periode omdat ze zouden overstappen naar een aantal nieuwe softwareprogramma’s. De eerste dagen in een nieuw bedrijf is sowieso heel druk met allerlei informatie maar nu kreeg ik een systeem aangeleerd om dan na twee maanden over te stappen op een volledig ander systeem. Gelukkige ben ik in een goed team terecht gekomen en zijn mijn naaste collega’s heel fijne mensen die mij goed opgevangen hebben. Onderling is er tussen mij en mijn collega een heel goeie werkverdeling (mailbox, opvolging, facturatie) zodat het voor ons allebei evenwichtig blijft.

“Factureren is niet zomaar op een knop duwen”

Mijn job houdt meer in dan je op het eerste gezicht zou denken. Samen met mijn collega verzorg ik de volledige facturatie naar klanten toe: leverbonnen factureren, servicebonnen van de techniekers factureren, crediteren, eventueel herfactureren, zorgen dat alles juist staat in ons programma op klantenniveau … Daar komen dan nog eens de vele vragen van klanten bij, wat ik eerlijk gezegd een beetje onderschat heb. Ik had niet verwacht dat er zoveel vragen zouden komen maar dat is natuurlijk eigen aan een firma die een service levert. Er is ook heel veel kennis over de klanten mee gemoeid en er zijn altijd uitzonderingen op de regel, die je als nieuweling nog niet kent. Ik doe ook de klantenopvolging wat betekent dat ik de klanten contacteer van wie de facturen vervallen zijn. Het is een minder leuke kant van de job, maar het moet gebeuren.

In ons softwareprogramma is het zo dat de informatie juist moet zijn van het moment dat er een offerte gemaakt wordt, er een bestelling binnen komt of er een herstelling/onderhoud aangevraagd wordt. Als de informatie daar niet correct staat, moeten wij veel manueel gaan aanpassen. Het is dus niet zomaar op een knop duwen en de factuur is gemaakt. Het komt af en toe voor dat ik een volledig voormiddag bezig ben met rechtzettingen of vragen van klanten. Zo is iedere dag wel boeiend, maar er zijn ook van die momenten waarop je geen boeiende werkdag wilt.

“4/5de werken geeft rust in mijn hoofd”

Binnen Ardovlam gaat iedereen op een respectvolle manier met elkaar om. Als er iets niet juist is, wordt het gezegd maar nooit op een aanvallende manier. Fouten kunnen voorkomen, al vind ik het echt niet leuk om fouten te maken. Ik ga er dan alles aan doen om soortgelijke fouten te vermijden. Daarnaast is er ook een goed contact met de collega’s. Door mijn jobinhoud kom ik het meest in contact met de projectleiders en met de techniekers wanneer er iets niet duidelijk is op hun werkbon. Vanuit het bedrijf zelf worden er ook activiteiten georganiseerd om het contact onderling te bevorderen: teambuilding, een frietmobiel na het werk, pizza over de middag, een drink…

Sinds 2018 werk ik in een 4/5de systeem waardoor ik de dinsdag- en donderdagnamiddag thuis ben. Ik heb twee jonge kinderen en het is zwaar om dat te combineren met een fulltime job. Die 4/5de was voor mij belangrijk en je geraakt het heel snel gewoon. De momenten dat ik er wel ben, merk ik wel dat ik een beetje harder werk. Deze regeling geeft me rust in m’n hoofd en zo kan ik 2 keer in de week de kinderen van school halen.

YANA, 25, administratief bediende en ‘social media geek’-in-wording

Eigenlijk is het eerder toevallig dat ik bij Ardovlam werk, maar ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Aanvankelijk lag mijn ambitie in de media. Ik volgde een bachelor journalistiek, maar koos daarna toch voor een tweede bacheloropleiding office management. Zo hoopte ik gemakkelijker werk te vinden en bleef ik tegelijkertijd bezig met mijn talen.

Na mijn studies kwam ik een vacature van Ardovlam tegen op LinkedIn. Aangezien het een bedrijf in de buurt was, ben ik gaan solliciteren. De variatie in het werk – een administratieve functie met veel contact met klanten en met collega’s op de baan – bevalt me sinds de eerste dag.

Wat ik ook snel heb gemerkt: Ardovlam is een heel open bedrijf. Je mag hier je mening geven en er wordt ook naar gevraagd. Onder de collega’s heerst een toffe sfeer. We hebben een uitnodigend landschapskantoor en ik heb dus veel contact met de mensen rondom me. De contacten verlopen informeel en voor je het weet is de dag voorbij.

“Je voelt je meteen thuis”

Dit is een sterk groeiend bedrijf waar veel jonge mensen kansen krijgen. Dat voelde ik ook al in mijn eerste gesprek met Guy, de zaakvoerder. Hier geloven ze in je en wordt er geluisterd naar hoe je het best in het bedrijf kan passen. Je krijgt bij de start een opleiding en een coach, waardoor je je eigenlijk meteen thuis voelt.

Wat ik zelf fijn vond, is dat ik de eerste twee dagen mee de baan op mocht met één van onze technici. Zo leerde ik meteen waar het om gaat in onze sector van beveiligings- en bewakingssystemen. En ik moet toegeven: sirenes mogen laten afgaan en testen uitvoeren, dat vond ik best leuk.

Ik ben in mijn job gerold en voor ik het wist was de proefperiode voorbij en kon ik hier definitief aan de slag. Ik heb daar geen moment meer over moeten nadenken. Je krijgt hier snel verantwoordelijkheid en ik doe mijn job ook echt graag. Ik hou me nu ook bezig met onze sociale media, wat dan toch weer aansluit bij mijn journalistieke opleiding. Het is fijn om dat mee te kunnen uitbouwen.

Bovendien wordt er veel geïnvesteerd in teambuilding. Om de twee jaar is er een groot evenement, maar tussendoor komen we geregeld bijeen. En er zijn verschillende initiatieven om aan sport te doen. Dat helpt zeker in het begin om iedereen te leren kennen, ook de technici die je aan de telefoon hebt en die anders niet of nauwelijks op het hoofdkantoor komen.

“Het perfecte adres voor sociale mensen”

Wat ook leuk is: dit is een branche die actueel is en zal blijven. Steeds meer bedrijven kiezen voor branddetectie, camerabewaking, enzovoort… En nu ik de systemen een beetje ken, weet ik ook dat het toch net iets ingewikkelder is dan je op het eerste zicht denkt.

Intussen ben ik hier al een jaar en de tijd is voorbij gevlogen. De collegiale sfeer zit daar voor veel tussen, denk ik. Er is ook een horizontale hiërarchie: vakantie regel je vooral met je naaste collega’s. Dus als je sociaal bent, is dit een perfect adres om te komen werken!

Ons team

Wij staan voor u klaar

Steven V
Technician Antwerpen
 

Jorn
Technician Roeselare
 

Ward
Technician Roeselare
 

Sandy
Customer service officer
 

Niels
Technician Roeselare
 

An N
Projectleider Limburg
 

Ann-Sophie
Sales Desk
051638342

Arne
Project manager Roeselare
 

Bart
Technician Roeselare
 

Ben G
Technician Roeselare
 

Benedicte
Well being / events
 

Benny
Technician Limburg
 

Chris
Project manager Roeselare
 

Christophe
Technician Roeselare
 

Danny
Project manager Roeselare
 

David
Technician Roeselare
 

Derry
Technician Roeselare
 

Didier
Technician Roeselare
 

Dimitri L
Project manager Limburg
 

Dimitri N
Technician Antwerpen
 

Dries D
Technician Roeselare
 

Dries V
Projectmanager Limburg
 

Erwin
Technician Limburg
 

Filip
Technical Service Coach
 

Francois
Technieker Antwerpen
 

Frederiek
Financial Control and Accounting
 

Gino
Technician Roeselare
 

Glenn
Project manager Antwerpen
 

Glynis
Procurement and supply chain
051638344

Guillaume
Technician Roeselare
 

Iben
Technician Roeselare
 

Iljas
Technician Roeselare
 

Ilse
Customer Service Officer
051791327

Ingaline
Customer Service Officer
051791328

Jameson
Technician Roeselare
 

Jasper
Projectmanager Roeselare
 

Jonas DS
Technician Antwerpen
 

Jonas V
Technician Roeselare
 

Jordy
Technician Roeselare
 

Karel Declercq
Projectmanager Roeselare
 

Kim
Technician Roeselare
 

Koenraad L
Technician Limburg
 

Ludo
Department manager Limburg / Antwerpen
 

Marc VB
Technician Roeselare
 

Marc VDW
Technician Roeselare
 

Martine
Coach Customer Service Officer
 

Matthias P
Technician Limburg
 

Mattias VH
Technician Wilrijk
 

Melanie
Client Desk
051638346

Melissa
Customer Service Officer
+3251791341

Mike D
Technician Roeselare
 

Mike J
Technician Roeselare
 

Myriam
Procurement and supply chain
051638344

Nick
Technician Roeselare
 

Pascal
Procurement and supply chain
051638344

Paul
Project manager Roeselare
 

Pedro
Technician Roeselare
 

Pieter P
Technician Roeselare helpdesk
 

Rik
Technician Roeselare
 

Simon D
Technician Roeselare
 

Stefaan
Projectmanager Roeselare
 

Stefanie
Human Resources
 

Steve
Projectmanager Aalst
 

Steven D
Technician Aalst
 

Steven H
Technician Roeselare
 

Thomas B
Technician Roeselare
 

Thomas C
Technician Roeselare
 

Thomas S
Technician Roeselare
 

Tim
Technician Roeselare
 

Tom L
Technician Roeselare
 

Tom M
Technician Roeselare
 

Tom VDB
Technician Roeselare
 

Willem B
Technician Limburg
 

Willem C
Technician Roeselare
 

Wouter
Technician Roeselare helpdesk
 

Yannik
Technician Roeselare
 

Yves
Technician Limburg