Wij werken met cookies om uw surfervaring te verbeteren
Ok Meer Info

Testimonials

Maak kennis met onze collega’s

Sarah Platteeuw (34): Invoicing

Alhoewel ik toerisme gestudeerd heb, heb ik eerst 11 jaar als logistiek bediende in de transportsector gewerkt. Tijdens die periode heb ik ook een tweetal jaar de facturatie gedaan waardoor ik niet getwijfeld heb toen ik de vacature voor facturatiemedewerker bij Ardovlam tegenkwam. Ik had de vacature online gezien en daarna is alles heel snel verlopen. De dag na het eerste gesprek kreeg ik meteen bericht dat ik mocht terugkomen voor een tweede gesprek en een week later was mijn contract getekend.

Ik had tegelijkertijd nog voor een aantal heel diverse administratieve functies gesolliciteerd maar koos voor Ardovlam omdat ik er een goed gevoel bij had. De zaakvoerder was tijdens ons gesprek heel spontaan en eerlijk, wat een verademing was na mijn vorige job. De jobinhoud en de sfeer bij Ardovlam is totaal anders. Daarnaast is er een open kantoorruimte, was ouderschapsverlof bespreekbaar en zou ik meer verlof hebben dan op mijn vorige werk.

Toen ik in oktober 2016 aan de slag ging bij Ardovlam was het er net een heel hectische periode omdat ze zouden overstappen naar een aantal nieuwe softwareprogramma’s. De eerste dagen in een nieuw bedrijf is sowieso heel druk met allerlei informatie maar nu kreeg ik een systeem aangeleerd om dan na twee maanden over te stappen op een volledig ander systeem. Gelukkige ben ik in een goed team terecht gekomen en zijn mijn naaste collega’s heel fijne mensen die mij goed opgevangen hebben. Onderling is er tussen mij en mijn collega een heel goeie werkverdeling (mailbox, opvolging, facturatie) zodat het voor ons allebei evenwichtig blijft.

“Factureren is niet zomaar op een knop duwen”

Mijn job houdt meer in dan je op het eerste gezicht zou denken. Samen met mijn collega verzorg ik de volledige facturatie naar klanten toe: leverbonnen factureren, servicebonnen van de techniekers factureren, crediteren, eventueel herfactureren, zorgen dat alles juist staat in ons programma op klantenniveau … Daar komen dan nog eens de vele vragen van klanten bij, wat ik eerlijk gezegd een beetje onderschat heb. Ik had niet verwacht dat er zoveel vragen zouden komen maar dat is natuurlijk eigen aan een firma die een service levert. Er is ook heel veel kennis over de klanten mee gemoeid en er zijn altijd uitzonderingen op de regel, die je als nieuweling nog niet kent. Ik doe ook de klantenopvolging wat betekent dat ik de klanten contacteer van wie de facturen vervallen zijn. Het is een minder leuke kant van de job, maar het moet gebeuren.

In ons softwareprogramma is het zo dat de informatie juist moet zijn van het moment dat er een offerte gemaakt wordt, er een bestelling binnen komt of er een herstelling/onderhoud aangevraagd wordt. Als de informatie daar niet correct staat, moeten wij veel manueel gaan aanpassen. Het is dus niet zomaar op een knop duwen en de factuur is gemaakt. Het komt af en toe voor dat ik een volledig voormiddag bezig ben met rechtzettingen of vragen van klanten. Zo is iedere dag wel boeiend, maar er zijn ook van die momenten waarop je geen boeiende werkdag wilt.

“4/5de werken geeft rust in mijn hoofd”

Binnen Ardovlam gaat iedereen op een respectvolle manier met elkaar om. Als er iets niet juist is, wordt het gezegd maar nooit op een aanvallende manier. Fouten kunnen voorkomen, al vind ik het echt niet leuk om fouten te maken. Ik ga er dan alles aan doen om soortgelijke fouten te vermijden. Daarnaast is er ook een goed contact met de collega’s. Door mijn jobinhoud kom ik het meest in contact met de projectleiders en met de techniekers wanneer er iets niet duidelijk is op hun werkbon. Vanuit het bedrijf zelf worden er ook activiteiten georganiseerd om het contact onderling te bevorderen: teambuilding, een frietmobiel na het werk, pizza over de middag, een drink…

Sinds 2018 werk ik in een 4/5de systeem waardoor ik de dinsdag- en donderdagnamiddag thuis ben. Ik heb twee jonge kinderen en het is zwaar om dat te combineren met een fulltime job. Die 4/5de was voor mij belangrijk en je geraakt het heel snel gewoon. De momenten dat ik er wel ben, merk ik wel dat ik een beetje harder werk. Deze regeling geeft me rust in m’n hoofd en zo kan ik 2 keer in de week de kinderen van school halen.

Dries Debouvere (27): Service technicus West- en Oost-Vlaanderen, Trainer Innovations en Technisch productspecialist Brand

Twee jaar geleden kwam ik bij Ardovlam werken. Daarvoor heb ik eerst drie jaar aan de KU Leuven gewerkt, in de campussen Gent en Oostende. Ik ben gestart met een bacheloropleiding Elektronica-ICT en heb daarna nog twee jaar verder gestudeerd om ook een Master te behalen Ik heb bewust eerst gekozen voor een bacheloropleiding omdat je er praktijkgerichter les krijgt, wat mij wel aansprak. Ik heb de overstap van het lesgeven aan de KU Leuven naar een bedrijf als Ardovlam gemaakt omdat lesgeven te eentonig was geworden en ik op zoek was naar een meer uitdagende jobinvulling. Mijn huidige job is een combinatie van alles: je kan met je handen bezig zijn, je hebt technisch inzicht nodig, je moet sociaal en klantvriendelijk zijn, … Kortom het is een heel gevarieerde job.

“Het leuke aan herstellingen is de onvoorspelbaarheid. Je weet ook niet altijd waar je de dag gaat eindigen”

Wanneer ik de baan opga als technicus, doe ik zowel indienststellingen, onderhouden als herstellingen. Ik doe het liefst herstellingen omdat het meestal wel iets anders is. Je weet niet altijd op voorhand wat het probleem exact is en op die manier leer je ook het snelst bij betreffende de diverse soorten centrales. Onderhoud is eerder een soort stappenplan afwerken. Indienststellingen zijn ook interessant maar wanneer niet alles juist bekabeld is, kan het wel eens stresserend worden aangezien je met een deadline van oplevering zit.

Sinds mijn start bij Ardovlam heb ik me vooral toegelegd op branddetectie en intussen ben ik ‘Technisch productspecialist Brand’ geworden. 60 % van al onze installaties zijn brandcentrales, wat maakt dat dit een groot deel van ons takenpakket is. Een uitgebreide kennis hiervan is dus een must. Tom Lavent en ik worden gezien als de opvolgers van Gino Vanneste, onze meest ervaren werknemer op gebied van brandcentrales. Het is de bedoeling dat wanneer Gino met pensioen gaat, wij zijn kennis hebben overgenomen. Dit brengt veel informatie met zich mee.

Daarnaast begeleid ik ook stagiairs. Ik bedenk wat er nodig is van tools of software om het werk voor onze technici te verbeteren en vervolgens schrijf ik jaarlijks een aantal projecten uit die in de databases van scholen terecht komen. Daarna ben ik verantwoordelijk voor de selectie en opvolging van de studenten. Ik luister daarbij eerst naar de interesse van de studenten in kwestie en zo weet ik of de opdracht iets voor hen is. Een eindwerk blijft uiteindelijk een schoolproject en kan je nooit 100% integreren in het bedrijf. Het moet meestal nog gefinetuned worden en soms moet een 2de student het project afwerken.

Onlangs ben ik ook aangesteld als jobcoach om een nieuwe Ardovlam-technicus bij te staan in zijn interne opleiding en de eerste maanden op de baan. Toen ik hier begon, bestond de jobcoach voor nieuwe technici nog niet, waardoor ik zelf met een aantal verschillende technici op baan ben geweest. Ik zie dan ook enkel maar voordelen voor medewerkers die een jobcoach toegewezen krijgen. Het geeft je namelijk een zekere continuïteit en stabiliteit. Wanneer je dan later zelfstandig de baan opgaat, zijn de eerste dagen altijd een beetje stresserend, maar je weet dat je ter ondersteuning altijd kan terugvallen op je jobcoach of onze helpdesk.

 

 

“Ik vind de feeling met wat er ‘in-the-field’ gebeurt heel belangrijk”

Met al die nevenactiviteiten (begeleiden van stagiairs, testen van nieuwe producten die op de markt komen, geven van opleidingen, maken van handleidingen) is mijn takenpakket heel erg uitgebreid. Soms is het wat veel, maar ik kan doen wat ik graag doe. Wanneer ik tijd nodig heb om me bezig te houden met de stagairs, een innovatiecel of een beurs, wordt er in de mate van het mogelijke op dat moment ook naar geluisterd. In het verleden heb ik al voorstellen gekregen van andere bedrijven maar Ardovlam is en blijft voor mij de ideale werkomgeving.

Het onderlinge contact tussen de techniekers is heel goed. Dagelijks krijg ik wel telefoons van mede-technici en via onze WhatsApp-groep houden we ook buiten het werk contact. De eerste vrijdag van de maand gaan we soms samen iets drinken. Ik vind een drink of een teamevenement belangrijk omdat het toch eens een andere sfeer is. Sinds ik hier werk, zijn er al 2 grote events geweest: een teambuilding en een barbecue maar er worden ook andere activiteiten georganiseerd. Zo deed Ardovlam in 2017 met 2 teams mee aan Het Snelste Bedrijf, een ploegentijdrit voor bedrijven. In mijn vrije tijd fiets ik graag maar dit jaar heb ik niet meegedaan aangezien ik toen nog maar net begonnen was met fietsen. Misschien doe ik volgend jaar wel mee.

Ons team

Wij staan voor u klaar

An
Project manager Limburg
 

Ann-Sophie
Sales Desk
051638342

Arne
Project manager Roeselare
 

Bart
Technician Roeselare
 

Ben
Technician Roeselare
 

Benedicte
Well being / events
 

Benny
Technician Limburg
 

Bjorn
Technician Antwerpen
 

Chris
Project manager Roeselare
 

Christophe
Technician Roeselare
 

Danny
Project manager Roeselare
 

David
Technician Roeselare
 

Derry
Technician Roeselare
 

Didier
Technician Roeselare
 

Dimitri L
Project manager Limburg
 

Dimitri N
Technician Antwerpen
 

Dominique
Project manager Roeselare
 

Dries D
Technician Roeselare
 

Dries V
Projectmanager Limburg
 

Erwin
Technician Limburg
 

Francois
Technieker Antwerpen
 

Frederiek
Financial Control and Accounting
 

Frederik
Technician Limburg
 

Gino
Technician Roeselare
 

Glenn
Project manager Antwerpen
 

Glynis
Procurement and supply chain
051638344

Guillaume
Technician Roeselare
 

Hannelore
Contract Relationship Officer
 

Iben
Technician Roeselare
 

Iljas
Technician Roeselare
 

Ilse
Customer Service Officer
051791327

Ingaline
Customer Service Officer
051791328

Jameson
Technician Roeselare
 

Jan
Technician Roeselare
 

Jasper
Project manager Roeselare
 

Jonas D
Technician Antwerpen
 

Jonas V
Technician Roeselare
 

Jonathan
Technician Roeselare
 

Jordy
Technician Roeselare
 

Jorn
Technician Roeselare
 

Karel
Project manager Roeselare
 

Kim
Technician Roeselare
 

Koenraad
Technician Limburg
 

Louise
Trainee Finance and HR
 

Ludo
Department manager Limburg / Antwerpen
 

Marc VB
Technician Roeselare
 

Marc VDW
Technician Roeselare
 

Martine
Coach Customer Service Officer
 

Matthias P
Technician Limburg
 

Mattias VH
Technician Antwerpen
 

Melanie
Client Desk
051638346

Melissa
Customer Service Officer
+3251791341

Michael
Technician Antwerpen
 

Mike D
Technician Roeselare
 

Mike J
Technician Roeselare
 

Myriam
Procurement and supply chain
051638344

Niels L
Technician Roeselare
 

Niels V
Technician Limburg
 

Pascal
Procurement and supply chain
051638344

Pedro
Customer Service Officer
 

Pieter
Technician Roeselare helpdesk
 

Rik
Technician Roeselare
 

Sandy
Customer service officer
 

Simon
Technician Roeselare
 

Stef
Technician Roeselare
 

Stefaan
Projectmanager Roeselare
 

Stefanie
Human Resources
 

Steve
Projectmanager Aalst
 

Steven D
Technician Aalst
 

Steven H
Technician Roeselare
 

Thomas B
Technician Roeselare
 

Thomas C
Technician Roeselare
 

Thomas S
Technician Roeselare
 

Tim
Technician Roeselare
 

Tom L
Technician Roeselare
 

Tom M
Technician Roeselare
 

Tom V
Trainee Project manager Roeselare
 

Ward
Technician Roeselare
 

Willem B
Technician Limburg
 

Willem C
Technician Roeselare
 

Wouter T
Technician Roeselare helpdesk
 

Wouter D
Customer Service Officer
051 79 13 86

Yannik
Technician Roeselare
 

Yves
Technician Limburg