Wij werken met cookies om uw surfervaring te verbeteren
Ok Meer Info

Testimonials

Maak kennis met onze collega’s

Steven Dedeyn (37): Service technicus regio Aalst

Het was via een sollicitatiebureau dat ik bij Ardovlam terecht ben gekomen. Eerst was ik wat terughoudend omdat ik niet meteen van plan was om terug in de beveiligingssector te werken. Ik dacht eerst dat Ardovlam vooral actief was in de regio West-Vlaanderen maar toen bleek dat er drie vestigingen waren (Roeselare, Brecht, Lummen) en dat er in april 2017 een nieuw kantoor zou openen in Aalst. Het feit dat ik in mijn eigen regio zou kunnen werken en de gunstige werkuren hebben ervoor gezorgd dat ik in mei 2017 toch voor Ardovlam gekozen heb.

De eerste dagen verliepen vrij rustig alhoewel je veel informatie moet verwerken in korte tijd. Ik ging met mede-technici op baan maar omdat ik al uit de sector kwam, kon ik vrijwel meteen meehelpen en moesten mijn collega’s minder uitleggen. Na de eerste opleidingen mocht ik dan alleen de baan op. Op mijn vorige werk werkte ik enkel aan branddetectiesystemen maar hier werk ik aan brand- en gasdetectiesystemen en ik heb al twee keer aan een IMC-inbraaksysteem mogen werken. Hoewel het een uitdaging zal zijn om alles te leren kennen, ben ik er vrij zeker van dat dat wel vlot zal gaan. Het probleem als je te veel installaties moet kennen, kan zijn dat je van alles wel iets gaat weten maar ook van heel veel niets. Gelukkig beperkt Ardovlam zich wel tot bepaalde type centrales.

“Vooruitgang boek je enkel door nieuwe dingen bij te leren”

Als technicus is het belangrijk om zowel de klant als de site te kennen en daarom vind ik dat een site door meerdere technici gekend moet zijn. Wanneer je vaak hetzelfde werk moet doen en geen nieuwe dingen bijleert, ga je lui worden en boek je minder vooruitgang. Tot nu toe heb ik enkel nog maar onderhoud en kleine herstellingen gedaan en nog geen indienststellingen. Ik vind herstellingen het boeiendst om te doen omdat je, wanneer je eraan begint, niet weet waar je zal eindigen. Het ideale is herstellingen doen met tussendoor een paar onderhouden om het minder stresserend te maken.

Ik ben afgelopen augustus mee geweest naar Duitsland voor een externe opleiding van gasdetectie. Samen met enkele projectleiders en mede-technici kregen we eerst een productvoorstelling en daarna uitleg over een nieuw gasdetectiesysteem. Als je daar als nieuweling naartoe gaat, krijg je wel te horen hoe het product werkt maar ik heb gemerkt dat het ook heel belangrijk is om vragen te stellen. Zo vermijd je dat het te veel een verkooppraatje wordt.

“Het is belangrijk dat de samenwerking goed verloopt”

Enkele van de sterke punten van Ardovlam zijn dat er veel mensen met kennis werken en dat het een toffe ploeg is. De manier waarop dingen gedocumenteerd worden en de informatie die ze bieden wanneer je naar een andere site moet, is goed. Ook is er een zekere flexibiliteit en daarnaast proberen de mensen van de planning je zoveel mogelijk in de regio te houden en liggen de verschillende werken zo dicht mogelijk bij elkaar waardoor je niet plots half het land door moet.

Ik heb tijdens het werk voornamelijk contact met mijn planner Ilse en de andere technici. Tot nu toe sta ik regelmatig samen met mede-technici op een site waardoor ik niet echt vaak alleen op baan ben. Bij problemen bel ik eigenlijk alleen maar naar de helpdesk of naar technici die ik al eens heb gezien of mee heb samengewerkt, omdat je die toch al iets beter kent. Hierdoor zijn het vooral de mensen van de regio Oost-Vlaanderen en Antwerpen waarmee ik contact heb. Daarom is het ook leuk dat er bedrijfsevenementen georganiseerd worden: zo leer je meer technici en mensen van de administratie kennen.

Sarah Platteeuw (34): Invoicing

Alhoewel ik toerisme gestudeerd heb, heb ik eerst 11 jaar als logistiek bediende in de transportsector gewerkt. Tijdens die periode heb ik ook een tweetal jaar de facturatie gedaan waardoor ik niet getwijfeld heb toen ik de vacature voor facturatiemedewerker bij Ardovlam tegenkwam. Ik had de vacature online gezien en daarna is alles heel snel verlopen. De dag na het eerste gesprek kreeg ik meteen bericht dat ik mocht terugkomen voor een tweede gesprek en een week later was mijn contract getekend.

Ik had tegelijkertijd nog voor een aantal heel diverse administratieve functies gesolliciteerd maar koos voor Ardovlam omdat ik er een goed gevoel bij had. De zaakvoerder was tijdens ons gesprek heel spontaan en eerlijk, wat een verademing was na mijn vorige job. De jobinhoud en de sfeer bij Ardovlam is totaal anders. Daarnaast is er een open kantoorruimte, was ouderschapsverlof bespreekbaar en zou ik meer verlof hebben dan op mijn vorige werk.

Toen ik in oktober 2016 aan de slag ging bij Ardovlam was het er net een heel hectische periode omdat ze zouden overstappen naar een aantal nieuwe softwareprogramma’s. De eerste dagen in een nieuw bedrijf is sowieso heel druk met allerlei informatie maar nu kreeg ik een systeem aangeleerd om dan na twee maanden over te stappen op een volledig ander systeem. Gelukkige ben ik in een goed team terecht gekomen en zijn mijn naaste collega’s heel fijne mensen die mij goed opgevangen hebben. Onderling is er tussen mij en mijn collega een heel goeie werkverdeling (mailbox, opvolging, facturatie) zodat het voor ons allebei evenwichtig blijft.

“Factureren is niet zomaar op een knop duwen”

Mijn job houdt meer in dan je op het eerste gezicht zou denken. Samen met mijn collega verzorg ik de volledige facturatie naar klanten toe: leverbonnen factureren, servicebonnen van de techniekers factureren, crediteren, eventueel herfactureren, zorgen dat alles juist staat in ons programma op klantenniveau … Daar komen dan nog eens de vele vragen van klanten bij, wat ik eerlijk gezegd een beetje onderschat heb. Ik had niet verwacht dat er zoveel vragen zouden komen maar dat is natuurlijk eigen aan een firma die een service levert. Er is ook heel veel kennis over de klanten mee gemoeid en er zijn altijd uitzonderingen op de regel, die je als nieuweling nog niet kent. Ik doe ook de klantenopvolging wat betekent dat ik de klanten contacteer van wie de facturen vervallen zijn. Het is een minder leuke kant van de job, maar het moet gebeuren.

In ons softwareprogramma is het zo dat de informatie juist moet zijn van het moment dat er een offerte gemaakt wordt, er een bestelling binnen komt of er een herstelling/onderhoud aangevraagd wordt. Als de informatie daar niet correct staat, moeten wij veel manueel gaan aanpassen. Het is dus niet zomaar op een knop duwen en de factuur is gemaakt. Het komt af en toe voor dat ik een volledig voormiddag bezig ben met rechtzettingen of vragen van klanten. Zo is iedere dag wel boeiend, maar er zijn ook van die momenten waarop je geen boeiende werkdag wilt.

“4/5de werken geeft rust in mijn hoofd”

Binnen Ardovlam gaat iedereen op een respectvolle manier met elkaar om. Als er iets niet juist is, wordt het gezegd maar nooit op een aanvallende manier. Fouten kunnen voorkomen, al vind ik het echt niet leuk om fouten te maken. Ik ga er dan alles aan doen om soortgelijke fouten te vermijden. Daarnaast is er ook een goed contact met de collega’s. Door mijn jobinhoud kom ik het meest in contact met de projectleiders en met de techniekers wanneer er iets niet duidelijk is op hun werkbon. Vanuit het bedrijf zelf worden er ook activiteiten georganiseerd om het contact onderling te bevorderen: teambuilding, een frietmobiel na het werk, pizza over de middag, een drink…

Sinds 2018 werk ik in een 4/5de systeem waardoor ik de dinsdag- en donderdagnamiddag thuis ben. Ik heb twee jonge kinderen en het is zwaar om dat te combineren met een fulltime job. Die 4/5de was voor mij belangrijk en je geraakt het heel snel gewoon. De momenten dat ik er wel ben, merk ik wel dat ik een beetje harder werk. Deze regeling geeft me rust in m’n hoofd en zo kan ik 2 keer in de week de kinderen van school halen.

Ons team

Wij staan voor u klaar

An N
Projectleider Limburg
 

Ann-Sophie
Sales Desk
051638342

Arne
Project manager Roeselare
 

Bart
Technician Roeselare
 

Ben G
Technician Roeselare
 

Benedicte
Well being / events
 

Benny
Technician Limburg
 

Chris
Project manager Roeselare
 

Christophe
Technician Roeselare
 

Danny
Project manager Roeselare
 

David
Technician Roeselare
 

Derry
Technician Roeselare
 

Didier
Technician Roeselare
 

Dimitri L
Project manager Limburg
 

Dimitri N
Technician Antwerpen
 

Dominique
Project manager Roeselare
 

Dries D
Technician Roeselare
 

Dries V
Projectmanager Limburg
 

Erwin
Technician Limburg
 

Filip
Technical Service Coach
 

Francois
Technieker Antwerpen
 

Frederiek
Financial Control and Accounting
 

Gino
Technician Roeselare
 

Glenn
Project manager Antwerpen
 

Glynis
Procurement and supply chain
051638344

Guillaume
Technician Roeselare
 

Iben
Technician Roeselare
 

Iljas
Technician Roeselare
 

Ilse
Customer Service Officer
051791327

Ingaline
Customer Service Officer
051791328

Jameson
Technician Roeselare
 

Jasper
Projectmanager Roeselare
 

Jonas DS
Technician Antwerpen
 

Jonas V
Technician Roeselare
 

Jordy
Technician Roeselare
 

Jorn
Technician Roeselare
 

Karel Declercq
Projectmanager Roeselare
 

Kim
Technician Roeselare
 

Koenraad L
Technician Limburg
 

Laura
Trainee Customer Service Officer
 

Louise
Trainee Finance and HR
 

Ludo
Department manager Limburg / Antwerpen
 

Marc VB
Technician Roeselare
 

Marc VDW
Technician Roeselare
 

Martine
Coach Customer Service Officer
 

Matthias P
Technician Limburg
 

Mattias VH
Technician Wilrijk
 

Melanie
Client Desk
051638346

Melissa
Customer Service Officer
+3251791341

Mike D
Technician Roeselare
 

Mike J
Technician Roeselare
 

Myriam
Procurement and supply chain
051638344

Nick
Technician Roeselare
 

Niels
Technician Roeselare
 

Pascal
Procurement and supply chain
051638344

Pedro
Technician Roeselare
 

Pieter P
Technician Roeselare helpdesk
 

Rik
Technician Roeselare
 

Sandy
Customer service officer
 

Simon D
Technician Roeselare
 

Stefaan
Projectmanager Roeselare
 

Stefanie
Human Resources
 

Steve
Projectmanager Aalst
 

Steven D
Technician Aalst
 

Steven H
Technician Roeselare
 

Thomas B
Technician Roeselare
 

Thomas C
Technician Roeselare
 

Thomas S
Technician Roeselare
 

Tim
Technician Roeselare
 

Tom L
Technician Roeselare
 

Tom M
Technician Roeselare
 

Tom VDB
Technician Roeselare
 

Ward
Technician Roeselare
 

Willem B
Technician Limburg
 

Willem C
Technician Roeselare
 

Wouter D
Customer Service Officer
051 79 13 86

Wouter T
Technician Roeselare helpdesk
 

Yannik
Technician Roeselare
 

Yves
Technician Limburg