Wij werken met cookies om uw surfervaring te verbeteren
Ok Meer Info

Testimonials

Maak kennis met onze collega’s

Sarah Platteeuw (34): Invoicing

Alhoewel ik toerisme gestudeerd heb, heb ik eerst 11 jaar als logistiek bediende in de transportsector gewerkt. Tijdens die periode heb ik ook een tweetal jaar de facturatie gedaan waardoor ik niet getwijfeld heb toen ik de vacature voor facturatiemedewerker bij Ardovlam tegenkwam. Ik had de vacature online gezien en daarna is alles heel snel verlopen. De dag na het eerste gesprek kreeg ik meteen bericht dat ik mocht terugkomen voor een tweede gesprek en een week later was mijn contract getekend.

Ik had tegelijkertijd nog voor een aantal heel diverse administratieve functies gesolliciteerd maar koos voor Ardovlam omdat ik er een goed gevoel bij had. De zaakvoerder was tijdens ons gesprek heel spontaan en eerlijk, wat een verademing was na mijn vorige job. De jobinhoud en de sfeer bij Ardovlam is totaal anders. Daarnaast is er een open kantoorruimte, was ouderschapsverlof bespreekbaar en zou ik meer verlof hebben dan op mijn vorige werk.

Toen ik in oktober 2016 aan de slag ging bij Ardovlam was het er net een heel hectische periode omdat ze zouden overstappen naar een aantal nieuwe softwareprogramma’s. De eerste dagen in een nieuw bedrijf is sowieso heel druk met allerlei informatie maar nu kreeg ik een systeem aangeleerd om dan na twee maanden over te stappen op een volledig ander systeem. Gelukkige ben ik in een goed team terecht gekomen en zijn mijn naaste collega’s heel fijne mensen die mij goed opgevangen hebben. Onderling is er tussen mij en mijn collega een heel goeie werkverdeling (mailbox, opvolging, facturatie) zodat het voor ons allebei evenwichtig blijft.

“Factureren is niet zomaar op een knop duwen”

Mijn job houdt meer in dan je op het eerste gezicht zou denken. Samen met mijn collega verzorg ik de volledige facturatie naar klanten toe: leverbonnen factureren, servicebonnen van de techniekers factureren, crediteren, eventueel herfactureren, zorgen dat alles juist staat in ons programma op klantenniveau … Daar komen dan nog eens de vele vragen van klanten bij, wat ik eerlijk gezegd een beetje onderschat heb. Ik had niet verwacht dat er zoveel vragen zouden komen maar dat is natuurlijk eigen aan een firma die een service levert. Er is ook heel veel kennis over de klanten mee gemoeid en er zijn altijd uitzonderingen op de regel, die je als nieuweling nog niet kent. Ik doe ook de klantenopvolging wat betekent dat ik de klanten contacteer van wie de facturen vervallen zijn. Het is een minder leuke kant van de job, maar het moet gebeuren.

In ons softwareprogramma is het zo dat de informatie juist moet zijn van het moment dat er een offerte gemaakt wordt, er een bestelling binnen komt of er een herstelling/onderhoud aangevraagd wordt. Als de informatie daar niet correct staat, moeten wij veel manueel gaan aanpassen. Het is dus niet zomaar op een knop duwen en de factuur is gemaakt. Het komt af en toe voor dat ik een volledig voormiddag bezig ben met rechtzettingen of vragen van klanten. Zo is iedere dag wel boeiend, maar er zijn ook van die momenten waarop je geen boeiende werkdag wilt.

“4/5de werken geeft rust in mijn hoofd”

Binnen Ardovlam gaat iedereen op een respectvolle manier met elkaar om. Als er iets niet juist is, wordt het gezegd maar nooit op een aanvallende manier. Fouten kunnen voorkomen, al vind ik het echt niet leuk om fouten te maken. Ik ga er dan alles aan doen om soortgelijke fouten te vermijden. Daarnaast is er ook een goed contact met de collega’s. Door mijn jobinhoud kom ik het meest in contact met de projectleiders en met de techniekers wanneer er iets niet duidelijk is op hun werkbon. Vanuit het bedrijf zelf worden er ook activiteiten georganiseerd om het contact onderling te bevorderen: teambuilding, een frietmobiel na het werk, pizza over de middag, een drink…

Sinds 2018 werk ik in een 4/5de systeem waardoor ik de dinsdag- en donderdagnamiddag thuis ben. Ik heb twee jonge kinderen en het is zwaar om dat te combineren met een fulltime job. Die 4/5de was voor mij belangrijk en je geraakt het heel snel gewoon. De momenten dat ik er wel ben, merk ik wel dat ik een beetje harder werk. Deze regeling geeft me rust in m’n hoofd en zo kan ik 2 keer in de week de kinderen van school halen.

Karel Declercq (51): Projectmanager

Ik kende de zaakvoerder van Ardovlam al van in de tijd dat ik voor een concurrent werkte. Toen hij zag dat ik beschikbaar was op de arbeidsmarkt, heeft hij mij gecontacteerd waardoor ik niet heel erg lang heb moeten zoeken naar werk. Op 1 januari 2017 ben ik dan aan de slag gegaan bij Ardovlam. De eerste dagen was het vooral wennen aan de nieuwe sfeer, de nieuwe collega’s en de manier van werken. Je moet de organisatie leren kennen, de werking van het bedrijf en vooral veel nieuwe mensen. Toen ik bij Ardovlam begon, kreeg ik een peter toegewezen die dezelfde functie uitoefent. Het is belangrijk dat je, zeker in het begin, een aanspreekpunt hebt binnen het bedrijf waar je met je vragen terecht kan.

Als projectmanager maak ik offertes en probeer ik oplossingen m.b.t. beveiliging te verkopen aan klanten. Ook het intekenen van plannen en het ondersteunen van onze technici op de werven maakt deel uit van mijn takenpakket. Offertes kunnen opgemaakt worden op basis van een bezoek ter plaatse, telefonisch contact, op basis van plannen of een lastenboek maar aangezien we in alle domeinen van de beveiliging actief zijn, zorgt dit wel voor de nodige variatie.  Het is wel helemaal anders dan op mijn vorig werk waar ik eigenlijk alles van a tot z zelf moest doen: offertes opmaken, onderhandelen met de leveranciers, materiaal laten klaarleggen, onderhoud en depannages plannen, eerste lijn helpdesk… Ardovlam heeft hier verschillende diensten voor en daardoor kan ik me focussen op de projecten en de klanten.

Moeilijker om van alles op de hoogte te blijven

Doordat ik vroeger meer contact had met producenten en distributeurs, het ministerie van Binnenlandse Zaken, organisaties zoals ANPI e.d. kon ik zelf meer aan netwerking doen; iets wat ik in mijn huidige job veel minder heb. Omdat alles hier meer opgedeeld is, is het voornamelijk de productmanager die met de leveranciers en nieuwe producten in aanraking komt. Daarom zou ik op termijn wel graag productmanager worden en mijn kennis van bepaalde systemen, bijvoorbeeld thermische camera’s of andere producten, uitdiepen. Tijdens de projectmanagersvergaderingen wordt er telkens wel een bepaald item naar voren gebracht zoals bijvoorbeeld wijzigingen in de brandwetgeving of nieuwe producten zodat we toch op de hoogte blijven.

Omdat ik bij Ardovlam niet voor alles zelf dien in te staan, komt er meer tijd vrij om contact te hebben met technici op de werkvloer. Door werfbezoeken leer je de technici kennen, leren zij jou kennen en zie je hun werk. Ik heb het gevoel dat de technici dat ook wel appreciëren en zo weten ze wie ze kunnen opbellen bij vragen. Wanneer de installatie dan bijna af is, probeer ik nogmaals binnen te springen om te peilen of alles in orde is. Voor de klant is dat ook een geruststelling en hij verwacht terecht dat het werk ook opgevolgd wordt.

Onderlinge sfeer enorm belangrijk

De organisatie binnen Ardovlam is heel goed en de taken zijn duidelijk uitgelijnd: er is een dienst Sales, Orders, Planning, Helpdesk … Iedereen doet wat er van hem/haar verwacht wordt en hoewel iedereen professioneel blijft, kan er ook gelachen worden. Er worden ook evenementen georganiseerd om het contact tussen de collega’s te bevorderen: een teambuilding, een barbecue, een frietmobiel … Samen met de andere projectmanagers zijn we ook eens op bedrijfsbezoek geweest bij Nedap in Nederland waar de nieuwe producten werden belicht. Bij een ander evenement van een van onze leveranciers kon ik niet mee maar het is wel eens tof om met de groep weg te zijn. Het is bij een nieuwe job toch altijd een beetje aftasten en je moet mekaars respect ook verdienen.

Ons team

Wij staan voor u klaar

An
Project manager Limburg
 

Andy
Procurement and Supply Chain
051638344

Ann-Sophie
Sales Desk
051638342

Bart
Technician Roeselare
 

Ben
Technician Roeselare
 

Benedicte
Well being / events
 

Benny
Technician Limburg
 

Bjorn
Technician Antwerpen
 

Chris
Project manager Roeselare
 

Christophe
Technician Roeselare
 

Danny
Project manager Roeselare
 

David
Technician Roeselare
 

Derry
Technician Roeselare
 

Didier
Technician Roeselare
 

Dimitri L
Project manager Limburg
 

Dimitri N
Technician Antwerpen
 

Dominique
Project manager Roeselare
 

Dries D
Project manager Roeselare
 

Dries V
Projectmanager Limburg
 

Erwin
Technician Limburg
 

Francois
Technieker Antwerpen
 

Frederiek
Financial Control and Accounting
 

Frederik
Technician Limburg
 

Gert
Technician Antwerpen
 

Gino
Technician Roeselare
 

Glenn
Project manager Antwerpen
 

Guillaume
Technician Roeselare
 

Gunther
Project Manager Roeselare
 

Hannelore
Contract Relationship Officer
 

Iben
Technician Roeselare
 

Iljas
Technician Roeselare
 

Ilse
Customer Service Officer
051791327

Ingaline
Customer Service Officer
051791328

Jameson
Technician Roeselare
 

Jan
Technician Roeselare
 

Jonas D
Technician Antwerpen
 

Jonas V
Technician Roeselare
 

Jonathan
Technician Roeselare
 

Jordy
Technician Roeselare
 

Jorn
Technician Roeselare
 

Karel
Project manager Roeselare
 

Kenneth
Technician Roeselare
 

Kim
Technician Roeselare
 

Koenraad
Technician Limburg
 

Lennert
Technician Antwerpen
 

Louise
Trainee Finance and HR
 

Ludo
Department manager Limburg / Antwerpen
 

Marc VB
Technician Roeselare
 

Marc VDW
Technician Roeselare
 

Martine
Coach Customer Service Officer
 

Matthias P
Technician Limburg
 

Mattias VH
Technician Antwerpen
 

Melanie
Client Desk
051638346

Melissa
Customer Service Officer
+3251791341

Michael
Project Manager Roeselare
 

Mike D
Technician Roeselare
 

Mike J
Technician Roeselare
 

Monika
Customer Service Officer
051791327

Myriam
Procurement and supply chain
051638344

Nicolas
Technician Roeselare
 

Niels L
Technician Roeselare
 

Niels T
Technician Roeselare
 

Niels V
Technician Limburg
 

Pascal
Procurement and supply chain
051638344

Pedro
Customer Service Officer
051791347

Pieter
Technician Roeselare helpdesk
 

Rik
Technician Roeselare
 

Sandy
Customer service officer
 

Seppe
Technician Oost-Vlaanderen
 

Simon D
Technician Roeselare
 

Simon V
Technician Roeselare
 

Stef
Technician Roeselare
 

Stefaan
Projectmanager Roeselare
 

Stefanie
Human Resources
 

Steven D
Technician Aalst
 

Steven H
Technician Roeselare
 

Thomas B
Technician Roeselare
 

Thomas C
Technician Roeselare
 

Thomas S
Technician Roeselare
 

Tim
Technician Oost-Vlaanderen
 

Tom L
Technician Roeselare
 

Tom M
Technician Roeselare
 

Tom V
Project manager Roeselare
 

Ward
Technician Roeselare
 

Willem B
Technician Limburg
 

Willem C
Technician Roeselare
 

Wim
Technician Antwerpen
 

Wouter T
Technician Roeselare
 

Wouter D
Customer Service Officer
051 79 13 86

Yannik
Technician Roeselare
 

Yarne
Technician Roeselare
 

Yves
Technician Limburg