Wij werken met cookies om uw surfervaring te verbeteren
Ok Meer Info

Testimonials

Maak kennis met onze collega’s

Dries Debouvere (27): Service technicus West- en Oost-Vlaanderen, Trainer Innovations en Technisch productspecialist Brand

Twee jaar geleden kwam ik bij Ardovlam werken. Daarvoor heb ik eerst drie jaar aan de KU Leuven gewerkt, in de campussen Gent en Oostende. Ik ben gestart met een bacheloropleiding Elektronica-ICT en heb daarna nog twee jaar verder gestudeerd om ook een Master te behalen Ik heb bewust eerst gekozen voor een bacheloropleiding omdat je er praktijkgerichter les krijgt, wat mij wel aansprak. Ik heb de overstap van het lesgeven aan de KU Leuven naar een bedrijf als Ardovlam gemaakt omdat lesgeven te eentonig was geworden en ik op zoek was naar een meer uitdagende jobinvulling. Mijn huidige job is een combinatie van alles: je kan met je handen bezig zijn, je hebt technisch inzicht nodig, je moet sociaal en klantvriendelijk zijn, … Kortom het is een heel gevarieerde job.

“Het leuke aan herstellingen is de onvoorspelbaarheid. Je weet ook niet altijd waar je de dag gaat eindigen”

Wanneer ik de baan opga als technicus, doe ik zowel indienststellingen, onderhouden als herstellingen. Ik doe het liefst herstellingen omdat het meestal wel iets anders is. Je weet niet altijd op voorhand wat het probleem exact is en op die manier leer je ook het snelst bij betreffende de diverse soorten centrales. Onderhoud is eerder een soort stappenplan afwerken. Indienststellingen zijn ook interessant maar wanneer niet alles juist bekabeld is, kan het wel eens stresserend worden aangezien je met een deadline van oplevering zit.

Sinds mijn start bij Ardovlam heb ik me vooral toegelegd op branddetectie en intussen ben ik ‘Technisch productspecialist Brand’ geworden. 60 % van al onze installaties zijn brandcentrales, wat maakt dat dit een groot deel van ons takenpakket is. Een uitgebreide kennis hiervan is dus een must. Tom Lavent en ik worden gezien als de opvolgers van Gino Vanneste, onze meest ervaren werknemer op gebied van brandcentrales. Het is de bedoeling dat wanneer Gino met pensioen gaat, wij zijn kennis hebben overgenomen. Dit brengt veel informatie met zich mee.

Daarnaast begeleid ik ook stagiairs. Ik bedenk wat er nodig is van tools of software om het werk voor onze technici te verbeteren en vervolgens schrijf ik jaarlijks een aantal projecten uit die in de databases van scholen terecht komen. Daarna ben ik verantwoordelijk voor de selectie en opvolging van de studenten. Ik luister daarbij eerst naar de interesse van de studenten in kwestie en zo weet ik of de opdracht iets voor hen is. Een eindwerk blijft uiteindelijk een schoolproject en kan je nooit 100% integreren in het bedrijf. Het moet meestal nog gefinetuned worden en soms moet een 2de student het project afwerken.

Onlangs ben ik ook aangesteld als jobcoach om een nieuwe Ardovlam-technicus bij te staan in zijn interne opleiding en de eerste maanden op de baan. Toen ik hier begon, bestond de jobcoach voor nieuwe technici nog niet, waardoor ik zelf met een aantal verschillende technici op baan ben geweest. Ik zie dan ook enkel maar voordelen voor medewerkers die een jobcoach toegewezen krijgen. Het geeft je namelijk een zekere continuïteit en stabiliteit. Wanneer je dan later zelfstandig de baan opgaat, zijn de eerste dagen altijd een beetje stresserend, maar je weet dat je ter ondersteuning altijd kan terugvallen op je jobcoach of onze helpdesk.

 

 

“Ik vind de feeling met wat er ‘in-the-field’ gebeurt heel belangrijk”

Met al die nevenactiviteiten (begeleiden van stagiairs, testen van nieuwe producten die op de markt komen, geven van opleidingen, maken van handleidingen) is mijn takenpakket heel erg uitgebreid. Soms is het wat veel, maar ik kan doen wat ik graag doe. Wanneer ik tijd nodig heb om me bezig te houden met de stagairs, een innovatiecel of een beurs, wordt er in de mate van het mogelijke op dat moment ook naar geluisterd. In het verleden heb ik al voorstellen gekregen van andere bedrijven maar Ardovlam is en blijft voor mij de ideale werkomgeving.

Het onderlinge contact tussen de techniekers is heel goed. Dagelijks krijg ik wel telefoons van mede-technici en via onze WhatsApp-groep houden we ook buiten het werk contact. De eerste vrijdag van de maand gaan we soms samen iets drinken. Ik vind een drink of een teamevenement belangrijk omdat het toch eens een andere sfeer is. Sinds ik hier werk, zijn er al 2 grote events geweest: een teambuilding en een barbecue maar er worden ook andere activiteiten georganiseerd. Zo deed Ardovlam in 2017 met 2 teams mee aan Het Snelste Bedrijf, een ploegentijdrit voor bedrijven. In mijn vrije tijd fiets ik graag maar dit jaar heb ik niet meegedaan aangezien ik toen nog maar net begonnen was met fietsen. Misschien doe ik volgend jaar wel mee.

Mike Debaere (27): Service technicus West- en Oost-Vlaanderen

In mijn 7de jaar Technische koos ik voor de richting ‘Bestuur en Bewaking’ omdat beveiliging me wel aansprak. Na een eerste ervaring van 6 jaar in de beveiligingssector, heb ik in september 2016 de overstap gemaakt naar Ardovlam. Ik had het gevoel dat mijn vorig werk een beetje eentonig werd en was dus klaar voor een nieuwe uitdaging. Via een kennis die bij Ardovlam werkte, wist ik vooraf al dat het er hier een stuk professioneler aan toegaat dan op mijn vorige werkplaats

“Als er een probleem is, kan ik altijd bij mijn collega’s terecht voor hulp.”

Ik was de eerste Ardovlam-technicus die een jobcoach kreeg. Vroeger gingen nieuwe technici steeds met verschillende collega’s de baan op. Nu had ik met mijn jobcoach Jonathan een houvast tijdens mijn interne opleiding. Ik vind het systeem van de jobcoach heel goed. Zo had ik één persoon om op terug te vallen, want een nieuwe job is toch altijd een beetje in het duister tasten.

Na een interne praktijkopleiding van 3 maanden mocht ik dan alleen de baan op. Dat had ik in m’n vorige job ook al gedaan waardoor die eerste dagen alleen heel goed verliepen. In het begin kende ik nog niet veel andere technici. Maar door de teambuilding eind september en onze WhatsApp-groep kende iedereen ik vrij snel. Ik weet dat ik bij problemen gerust bij andere collega’s terecht kan.

Met het administratieve personeel kom ik minder in aanraking. Natuurlijk heb ik wel contact met de planners en met onze helpdesk/klantendesk, maar met de anderen heb ik minder contact. Daarom is het leuk dat er eens een teambuilding of een drink georganiseerd wordt. Ik voel me echt goed binnen Ardovlam.

“Het liefst werk ik aan inbraakinstallaties. Daar is de afwisseling groter.”

Op dit moment werk ik zowel aan brand- als inbraakcentrales. Later kan daar nog gasdetectie, camera en toegangscontrole bijkomen. Momenteel focus ik vooral op het uitbreiden van mijn kennis. In het begin had ik niet zoveel competenties, waardoor ik maar aan een beperkt aantal centrales kon werken. Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar inbraakdetectie: De installaties zijn vaak minder groot dan bij branddetectie, er is meer afwisseling en je komt vaker bij particulieren. Het liefste doe ik herstellingen of indienststellingen. Bij herstellingen vertrek je vanuit het probleem, waar jij dan een oplossing voor moet vinden. Op lange termijn hoop ik dat ik de sites met centrales die ik zelf in dienst heb gezet, ook zelf mag opvolgen qua herstellingen en uitbreidingen. Ik vind dat belangrijk omdat je zelf het best weet hoe de installatie in elkaar zit. Al weet ik dat het voor de planners en helpdesk niet altijd evident is om voor iedereen goed te doen.

Ik werk graag bij Ardovlam omdat het een heel variërende job is. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ze me er zomaar alleen ingesmeten hebben. Zo zijn er regelmatig evaluatiegesprekken, krijg je een jobcoach toegewezen en is er een algemene teamcoach. De teamcoach van de technici (Filip) zegt tevreden te zijn over mijn werk en attitude. Ik merk dus wel dat ik geapprecieerd word binnen het bedrijf, omdat het ook gezegd wordt. Ardovlam is een heel professioneel bedrijf, dat ook bij de klanten een goede reputatie heeft. Onlangs had een klant aan de zaakvoerder laten weten dat ze tevreden waren over mijn werk en hij heeft dat dan doorgestuurd. Zoiets geeft toch wel een boost.

Ons team

Wij staan voor u klaar

An N
Projectleider Limburg
 

Ann-Sophie
Sales Desk
051638342

Arne
Project manager Roeselare
 

Bart
Technician Roeselare
 

Ben G
Technician Roeselare
 

Benedicte
Well being / events
 

Benny
Technician Limburg
 

Chris
Project manager Roeselare
 

Christophe
Technician Roeselare
 

Danny
Project manager Roeselare
 

David
Technician Roeselare
 

Derry
Technician Roeselare
 

Didier
Technician Roeselare
 

Dimitri L
Project manager Limburg
 

Dimitri N
Technician Antwerpen
 

Dominique
Project manager Roeselare
 

Dries D
Technician Roeselare
 

Dries V
Projectmanager Limburg
 

Erwin
Technician Limburg
 

Filip
Technical Service Coach
 

Francois
Technieker Antwerpen
 

Frederiek
Financial Control and Accounting
 

Gino
Technician Roeselare
 

Glenn
Project manager Antwerpen
 

Glynis
Procurement and supply chain
051638344

Guillaume
Technician Roeselare
 

Iben
Technician Roeselare
 

Iljas
Technician Roeselare
 

Ilse
Customer Service Officer
051791327

Ingaline
Customer Service Officer
051791328

Jameson
Technician Roeselare
 

Jasper
Projectmanager Roeselare
 

Jonas DS
Technician Antwerpen
 

Jonas V
Technician Roeselare
 

Jordy
Technician Roeselare
 

Jorn
Technician Roeselare
 

Karel Declercq
Projectmanager Roeselare
 

Kim
Technician Roeselare
 

Koenraad L
Technician Limburg
 

Laura
Trainee Customer Service Officer
 

Louise
Trainee Finance and HR
 

Ludo
Department manager Limburg / Antwerpen
 

Marc VB
Technician Roeselare
 

Marc VDW
Technician Roeselare
 

Martine
Coach Customer Service Officer
 

Matthias P
Technician Limburg
 

Mattias VH
Technician Wilrijk
 

Melanie
Client Desk
051638346

Melissa
Customer Service Officer
+3251791341

Mike D
Technician Roeselare
 

Mike J
Technician Roeselare
 

Myriam
Procurement and supply chain
051638344

Nick
Technician Roeselare
 

Niels
Technician Roeselare
 

Pascal
Procurement and supply chain
051638344

Pedro
Technician Roeselare
 

Pieter P
Technician Roeselare helpdesk
 

Rik
Technician Roeselare
 

Sandy
Customer service officer
 

Simon D
Technician Roeselare
 

Stefaan
Projectmanager Roeselare
 

Stefanie
Human Resources
 

Steve
Projectmanager Aalst
 

Steven D
Technician Aalst
 

Steven H
Technician Roeselare
 

Thomas B
Technician Roeselare
 

Thomas C
Technician Roeselare
 

Thomas S
Technician Roeselare
 

Tim
Technician Roeselare
 

Tom L
Technician Roeselare
 

Tom M
Technician Roeselare
 

Tom VDB
Technician Roeselare
 

Ward
Technician Roeselare
 

Willem B
Technician Limburg
 

Willem C
Technician Roeselare
 

Wouter D
Customer Service Officer
051 79 13 86

Wouter T
Technician Roeselare helpdesk
 

Yannik
Technician Roeselare
 

Yves
Technician Limburg