Wij werken met cookies om uw surfervaring te verbeteren
Ok Meer Info

Testimonials

Maak kennis met onze collega’s

Mattias Van Hemeldonck (23): Service technicus Limburg

Ik heb de overstap naar Ardovlam gemaakt na het zien van een Ardovlam-wagen met daarop een sticker ‘wij werven aan’ en werk hier sinds halverwege april 2017. Ik had al anderhalf jaar ervaring in de sector maar ik was op zoek naar betere werkomstandigheden: dichter bij huis, meer afwisseling, betere verhouding werk-privé…

De eerste weken ging ik met een collega mee op baan en voerden we onderhoud uit op Onroerend Erfgoed installaties en de week erna een indiensstelling. Ik leerde meteen al nieuwe systemen kennen. Ik ben met verschillende mede-technici op baan geweest omdat de ene collega meer specifieke kennis heeft van Onroerend Erfgoed installaties, terwijl de anderen vooral een algemene kennis hebben. Ik vond het ook wel leuk om met meerdere mensen mee te gaan omdat je ze zo allemaal wel een beetje leert kennen..

Veel mogelijkheden binnen het bedrijf

Tot nu toe heb ik al eenvoudige herstellingen gedaan en mocht ik een aantal keren als tweede technicus mee bij indienststellingen. Met inbraakdetectie heb ik voorlopig minder ervaring maar het is absoluut de bedoeling dat ik ook op gas- en inbraakinstallaties kan werken. Ik vind indienststellingen en herstellingen iets interessanter dan onderhoud omdat je er wat meer bij moet nadenken of omdat er dingen moeten geprogrammeerd worden.

In het begin heb ik lang alleen maar met de mensen uit ons kantoor in Lummen gewerkt maar de afgelopen weken mocht ik ook af en toe mee met een technicus uit Antwerpen. Het is de bedoeling dat ik op den duur in de regio Antwerpen ga werken. Ik ben al een aantal keer in ons kantoor daar geweest en sowieso klikt het heel goed tussen onze mensen in Antwerpen en die in Lummen.

Dat is net ook interessant aan Ardovlam: er zijn meerdere filialen. Je bent technicus in een bepaalde regio met als gevolg dat je dichter bij huis zit. Daarnaast biedt Ardovlam nog andere voordelen zoals een Kialapunt waar je materiaal kan afhalen, de stock van de wagen wordt automatisch aangevuld, een goeie opvolging qua opleiding. Ik merk dat je hier als technicus heel goed ondersteund wordt en je krijgt ook het vertrouwen van het bedrijf. Zo stelde Filip, de teamcoach van de technici, al redelijk snel voor dat ik alleen aan een brandinstallatie zou werken omdat hij wist dat ik er vroeger al mee gewerkt had.

Ik zie mijn toekomst bij Ardovlam wel positief in en heb de indruk dat er binnen het bedrijf heel veel mogelijkheden zijn. Op termijn wil ik me eventueel toespitsen op branddetectie en Technisch Product Specialist worden van bepaalde systemen. Maar nu is het vooral belangrijk om de juiste opleidingen te krijgen zodat ik langzaamaan meer alleen op baan kan.

Steven Dedeyn (37): Service technicus regio Aalst

Het was via een sollicitatiebureau dat ik bij Ardovlam terecht ben gekomen. Eerst was ik wat terughoudend omdat ik niet meteen van plan was om terug in de beveiligingssector te werken. Ik dacht eerst dat Ardovlam vooral actief was in de regio West-Vlaanderen maar toen bleek dat er drie vestigingen waren (Roeselare, Brecht, Lummen) en dat er in april 2017 een nieuw kantoor zou openen in Aalst. Het feit dat ik in mijn eigen regio zou kunnen werken en de gunstige werkuren hebben ervoor gezorgd dat ik in mei 2017 toch voor Ardovlam gekozen heb.

De eerste dagen verliepen vrij rustig alhoewel je veel informatie moet verwerken in korte tijd. Ik ging met mede-technici op baan maar omdat ik al uit de sector kwam, kon ik vrijwel meteen meehelpen en moesten mijn collega’s minder uitleggen. Na de eerste opleidingen mocht ik dan alleen de baan op. Op mijn vorige werk werkte ik enkel aan branddetectiesystemen maar hier werk ik aan brand- en gasdetectiesystemen en ik heb al twee keer aan een IMC-inbraaksysteem mogen werken. Hoewel het een uitdaging zal zijn om alles te leren kennen, ben ik er vrij zeker van dat dat wel vlot zal gaan. Het probleem als je te veel installaties moet kennen, kan zijn dat je van alles wel iets gaat weten maar ook van heel veel niets. Gelukkig beperkt Ardovlam zich wel tot bepaalde type centrales.

“Vooruitgang boek je enkel door nieuwe dingen bij te leren”

Als technicus is het belangrijk om zowel de klant als de site te kennen en daarom vind ik dat een site door meerdere technici gekend moet zijn. Wanneer je vaak hetzelfde werk moet doen en geen nieuwe dingen bijleert, ga je lui worden en boek je minder vooruitgang. Tot nu toe heb ik enkel nog maar onderhoud en kleine herstellingen gedaan en nog geen indienststellingen. Ik vind herstellingen het boeiendst om te doen omdat je, wanneer je eraan begint, niet weet waar je zal eindigen. Het ideale is herstellingen doen met tussendoor een paar onderhouden om het minder stresserend te maken.

Ik ben afgelopen augustus mee geweest naar Duitsland voor een externe opleiding van gasdetectie. Samen met enkele projectleiders en mede-technici kregen we eerst een productvoorstelling en daarna uitleg over een nieuw gasdetectiesysteem. Als je daar als nieuweling naartoe gaat, krijg je wel te horen hoe het product werkt maar ik heb gemerkt dat het ook heel belangrijk is om vragen te stellen. Zo vermijd je dat het te veel een verkooppraatje wordt.

“Het is belangrijk dat de samenwerking goed verloopt”

Enkele van de sterke punten van Ardovlam zijn dat er veel mensen met kennis werken en dat het een toffe ploeg is. De manier waarop dingen gedocumenteerd worden en de informatie die ze bieden wanneer je naar een andere site moet, is goed. Ook is er een zekere flexibiliteit en daarnaast proberen de mensen van de planning je zoveel mogelijk in de regio te houden en liggen de verschillende werken zo dicht mogelijk bij elkaar waardoor je niet plots half het land door moet.

Ik heb tijdens het werk voornamelijk contact met mijn planner Ilse en de andere technici. Tot nu toe sta ik regelmatig samen met mede-technici op een site waardoor ik niet echt vaak alleen op baan ben. Bij problemen bel ik eigenlijk alleen maar naar de helpdesk of naar technici die ik al eens heb gezien of mee heb samengewerkt, omdat je die toch al iets beter kent. Hierdoor zijn het vooral de mensen van de regio Oost-Vlaanderen en Antwerpen waarmee ik contact heb. Daarom is het ook leuk dat er bedrijfsevenementen georganiseerd worden: zo leer je meer technici en mensen van de administratie kennen.

Ons team

Wij staan voor u klaar

An
Project manager Limburg
 

Andy
Procurement and Supply Chain
051638344

Ann-Sophie
Sales Desk
051638342

Bart
Technician Roeselare
 

Ben
Technician Roeselare
 

Benedicte
Well being / events
 

Benny
Technician Limburg
 

Bjorn
Technician Antwerpen
 

Danny
Project manager Roeselare
 

David
Technician Roeselare
 

Derry
Technician Roeselare
 

Didier
Technician Roeselare
 

Dominique
Project manager Roeselare
 

Dries D
Project manager Roeselare
 

Dries V
Projectmanager Limburg
 

Erwin
Technician Limburg
 

Francois
Technieker Antwerpen
 

Frederiek
Financial Control and Accounting
 

Frederik
Technician Limburg
 

Glenn
Project manager Antwerpen
 

Guillaume
Technician Roeselare
 

Gunther
Project Manager Roeselare
 

Hannelore
Contract Relationship Officer
 

Iben
Technician Roeselare
 

Iljas
Technician Roeselare
 

Ingaline
Customer Service Officer
051791328

Jameson
Technician Roeselare
 

Jan
Technician Roeselare
 

Jasper
Customer Innovation Manager
 

Jonas D
Technician Antwerpen
 

Jonas V
Technician Roeselare
 

Jonathan
Technician Roeselare
 

Jordy
Technician Roeselare
 

Jorn
Technician Roeselare
 

Karel
Project manager Roeselare
 

Kenneth
Technician Roeselare
 

Kim
Technician Roeselare
 

Koenraad
Technician Limburg
 

Lennert
Technician Antwerpen
 

Marc VB
Technician Roeselare
 

Marc VDW
Technician Roeselare
 

Martine
Coach Customer Service Officer
 

Matthias P
Technician Limburg
 

Mattias VH
Technician Antwerpen
 

Melanie
Client Desk
051638346

Melissa
Customer Service Officer
+3251791341

Michael
Project Manager Roeselare
 

Mike D
Technician Roeselare
 

Mike J
Technician Roeselare
 

Monika
Customer Service Officer
051791327

Myriam
Procurement and supply chain
051638344

Nicolas
Technician Roeselare
 

Niels L
Technician Roeselare
 

Niels T
Technician Roeselare
 

Niels V
Technician Limburg
 

Pascal
Procurement and supply chain
051638344

Pedro
Customer Service Officer
051791347

Pieter
Technician Roeselare helpdesk
 

Rik
Technician Roeselare
 

Sandy
Customer service officer
 

Simon D
Technician Roeselare
 

Simon V
Technician Roeselare
 

Stef
Technician Roeselare
 

Stefaan
Projectmanager Roeselare
 

Stefanie
Human Resources
 

Steven D
Technician Aalst
 

Steven H
Technician Roeselare
 

Thomas B
Technician Roeselare
 

Thomas C
Technician Roeselare
 

Thomas S
Technician Roeselare
 

Tim
Technician Oost-Vlaanderen
 

Tom M
Technician Roeselare
 

Ward
Technician Roeselare
 

Willem B
Technician Limburg
 

Willem C
Technician Roeselare
 

Wim
Technician Antwerpen
 

Wouter T
Technician Roeselare
 

Wouter D
Customer Service Officer
051 79 13 86

Yannik
Technician Roeselare
 

Yarne
Technician Roeselare
 

Yves
Technician Limburg