Wij werken met cookies om uw surfervaring te verbeteren
Ok Meer Info

Testimonials

Maak kennis met onze collega’s

Karel Declercq (51): Projectmanager

Ik kende de zaakvoerder van Ardovlam al van in de tijd dat ik voor een concurrent werkte. Toen hij zag dat ik beschikbaar was op de arbeidsmarkt, heeft hij mij gecontacteerd waardoor ik niet heel erg lang heb moeten zoeken naar werk. Op 1 januari 2017 ben ik dan aan de slag gegaan bij Ardovlam. De eerste dagen was het vooral wennen aan de nieuwe sfeer, de nieuwe collega’s en de manier van werken. Je moet de organisatie leren kennen, de werking van het bedrijf en vooral veel nieuwe mensen. Toen ik bij Ardovlam begon, kreeg ik een peter toegewezen die dezelfde functie uitoefent. Het is belangrijk dat je, zeker in het begin, een aanspreekpunt hebt binnen het bedrijf waar je met je vragen terecht kan.

Als projectmanager maak ik offertes en probeer ik oplossingen m.b.t. beveiliging te verkopen aan klanten. Ook het intekenen van plannen en het ondersteunen van onze technici op de werven maakt deel uit van mijn takenpakket. Offertes kunnen opgemaakt worden op basis van een bezoek ter plaatse, telefonisch contact, op basis van plannen of een lastenboek maar aangezien we in alle domeinen van de beveiliging actief zijn, zorgt dit wel voor de nodige variatie.  Het is wel helemaal anders dan op mijn vorig werk waar ik eigenlijk alles van a tot z zelf moest doen: offertes opmaken, onderhandelen met de leveranciers, materiaal laten klaarleggen, onderhoud en depannages plannen, eerste lijn helpdesk… Ardovlam heeft hier verschillende diensten voor en daardoor kan ik me focussen op de projecten en de klanten.

Moeilijker om van alles op de hoogte te blijven

Doordat ik vroeger meer contact had met producenten en distributeurs, het ministerie van Binnenlandse Zaken, organisaties zoals ANPI e.d. kon ik zelf meer aan netwerking doen; iets wat ik in mijn huidige job veel minder heb. Omdat alles hier meer opgedeeld is, is het voornamelijk de productmanager die met de leveranciers en nieuwe producten in aanraking komt. Daarom zou ik op termijn wel graag productmanager worden en mijn kennis van bepaalde systemen, bijvoorbeeld thermische camera’s of andere producten, uitdiepen. Tijdens de projectmanagersvergaderingen wordt er telkens wel een bepaald item naar voren gebracht zoals bijvoorbeeld wijzigingen in de brandwetgeving of nieuwe producten zodat we toch op de hoogte blijven.

Omdat ik bij Ardovlam niet voor alles zelf dien in te staan, komt er meer tijd vrij om contact te hebben met technici op de werkvloer. Door werfbezoeken leer je de technici kennen, leren zij jou kennen en zie je hun werk. Ik heb het gevoel dat de technici dat ook wel appreciëren en zo weten ze wie ze kunnen opbellen bij vragen. Wanneer de installatie dan bijna af is, probeer ik nogmaals binnen te springen om te peilen of alles in orde is. Voor de klant is dat ook een geruststelling en hij verwacht terecht dat het werk ook opgevolgd wordt.

Onderlinge sfeer enorm belangrijk

De organisatie binnen Ardovlam is heel goed en de taken zijn duidelijk uitgelijnd: er is een dienst Sales, Orders, Planning, Helpdesk … Iedereen doet wat er van hem/haar verwacht wordt en hoewel iedereen professioneel blijft, kan er ook gelachen worden. Er worden ook evenementen georganiseerd om het contact tussen de collega’s te bevorderen: een teambuilding, een barbecue, een frietmobiel … Samen met de andere projectmanagers zijn we ook eens op bedrijfsbezoek geweest bij Nedap in Nederland waar de nieuwe producten werden belicht. Bij een ander evenement van een van onze leveranciers kon ik niet mee maar het is wel eens tof om met de groep weg te zijn. Het is bij een nieuwe job toch altijd een beetje aftasten en je moet mekaars respect ook verdienen.

Dries Debouvere (27): Service technicus West- en Oost-Vlaanderen, Trainer Innovations en Technisch productspecialist Brand

Twee jaar geleden kwam ik bij Ardovlam werken. Daarvoor heb ik eerst drie jaar aan de KU Leuven gewerkt, in de campussen Gent en Oostende. Ik ben gestart met een bacheloropleiding Elektronica-ICT en heb daarna nog twee jaar verder gestudeerd om ook een Master te behalen Ik heb bewust eerst gekozen voor een bacheloropleiding omdat je er praktijkgerichter les krijgt, wat mij wel aansprak. Ik heb de overstap van het lesgeven aan de KU Leuven naar een bedrijf als Ardovlam gemaakt omdat lesgeven te eentonig was geworden en ik op zoek was naar een meer uitdagende jobinvulling. Mijn huidige job is een combinatie van alles: je kan met je handen bezig zijn, je hebt technisch inzicht nodig, je moet sociaal en klantvriendelijk zijn, … Kortom het is een heel gevarieerde job.

“Het leuke aan herstellingen is de onvoorspelbaarheid. Je weet ook niet altijd waar je de dag gaat eindigen”

Wanneer ik de baan opga als technicus, doe ik zowel indienststellingen, onderhouden als herstellingen. Ik doe het liefst herstellingen omdat het meestal wel iets anders is. Je weet niet altijd op voorhand wat het probleem exact is en op die manier leer je ook het snelst bij betreffende de diverse soorten centrales. Onderhoud is eerder een soort stappenplan afwerken. Indienststellingen zijn ook interessant maar wanneer niet alles juist bekabeld is, kan het wel eens stresserend worden aangezien je met een deadline van oplevering zit.

Sinds mijn start bij Ardovlam heb ik me vooral toegelegd op branddetectie en intussen ben ik ‘Technisch productspecialist Brand’ geworden. 60 % van al onze installaties zijn brandcentrales, wat maakt dat dit een groot deel van ons takenpakket is. Een uitgebreide kennis hiervan is dus een must. Tom Lavent en ik worden gezien als de opvolgers van Gino Vanneste, onze meest ervaren werknemer op gebied van brandcentrales. Het is de bedoeling dat wanneer Gino met pensioen gaat, wij zijn kennis hebben overgenomen. Dit brengt veel informatie met zich mee.

Daarnaast begeleid ik ook stagiairs. Ik bedenk wat er nodig is van tools of software om het werk voor onze technici te verbeteren en vervolgens schrijf ik jaarlijks een aantal projecten uit die in de databases van scholen terecht komen. Daarna ben ik verantwoordelijk voor de selectie en opvolging van de studenten. Ik luister daarbij eerst naar de interesse van de studenten in kwestie en zo weet ik of de opdracht iets voor hen is. Een eindwerk blijft uiteindelijk een schoolproject en kan je nooit 100% integreren in het bedrijf. Het moet meestal nog gefinetuned worden en soms moet een 2de student het project afwerken.

Onlangs ben ik ook aangesteld als jobcoach om een nieuwe Ardovlam-technicus bij te staan in zijn interne opleiding en de eerste maanden op de baan. Toen ik hier begon, bestond de jobcoach voor nieuwe technici nog niet, waardoor ik zelf met een aantal verschillende technici op baan ben geweest. Ik zie dan ook enkel maar voordelen voor medewerkers die een jobcoach toegewezen krijgen. Het geeft je namelijk een zekere continuïteit en stabiliteit. Wanneer je dan later zelfstandig de baan opgaat, zijn de eerste dagen altijd een beetje stresserend, maar je weet dat je ter ondersteuning altijd kan terugvallen op je jobcoach of onze helpdesk.

 

 

“Ik vind de feeling met wat er ‘in-the-field’ gebeurt heel belangrijk”

Met al die nevenactiviteiten (begeleiden van stagiairs, testen van nieuwe producten die op de markt komen, geven van opleidingen, maken van handleidingen) is mijn takenpakket heel erg uitgebreid. Soms is het wat veel, maar ik kan doen wat ik graag doe. Wanneer ik tijd nodig heb om me bezig te houden met de stagairs, een innovatiecel of een beurs, wordt er in de mate van het mogelijke op dat moment ook naar geluisterd. In het verleden heb ik al voorstellen gekregen van andere bedrijven maar Ardovlam is en blijft voor mij de ideale werkomgeving.

Het onderlinge contact tussen de techniekers is heel goed. Dagelijks krijg ik wel telefoons van mede-technici en via onze WhatsApp-groep houden we ook buiten het werk contact. De eerste vrijdag van de maand gaan we soms samen iets drinken. Ik vind een drink of een teamevenement belangrijk omdat het toch eens een andere sfeer is. Sinds ik hier werk, zijn er al 2 grote events geweest: een teambuilding en een barbecue maar er worden ook andere activiteiten georganiseerd. Zo deed Ardovlam in 2017 met 2 teams mee aan Het Snelste Bedrijf, een ploegentijdrit voor bedrijven. In mijn vrije tijd fiets ik graag maar dit jaar heb ik niet meegedaan aangezien ik toen nog maar net begonnen was met fietsen. Misschien doe ik volgend jaar wel mee.

Ons team

Wij staan voor u klaar

An
Project manager Limburg
 

Andy
Procurement and Supply Chain
051638344

Ann-Sophie
Sales Desk
051638342

Bart
Technician Roeselare
 

Ben
Technician Roeselare
 

Benedicte
Well being / events
 

Benny
Technician Limburg
 

Bjorn
Technician Antwerpen
 

Chris
Project manager Roeselare
 

Christophe
Technician Roeselare
 

Danny
Project manager Roeselare
 

David
Technician Roeselare
 

Derry
Technician Roeselare
 

Didier
Technician Roeselare
 

Dimitri L
Project manager Limburg
 

Dimitri N
Technician Antwerpen
 

Dominique
Project manager Roeselare
 

Dries D
Project manager Roeselare
 

Dries V
Projectmanager Limburg
 

Erwin
Technician Limburg
 

Francois
Technieker Antwerpen
 

Frederiek
Financial Control and Accounting
 

Frederik
Technician Limburg
 

Gert
Technician Antwerpen
 

Gino
Technician Roeselare
 

Glenn
Project manager Antwerpen
 

Guillaume
Technician Roeselare
 

Gunther
Project Manager Roeselare
 

Hannelore
Contract Relationship Officer
 

Iben
Technician Roeselare
 

Iljas
Technician Roeselare
 

Ilse
Customer Service Officer
051791327

Ingaline
Customer Service Officer
051791328

Jameson
Technician Roeselare
 

Jan
Technician Roeselare
 

Jonas D
Technician Antwerpen
 

Jonas V
Technician Roeselare
 

Jonathan
Technician Roeselare
 

Jordy
Technician Roeselare
 

Jorn
Technician Roeselare
 

Karel
Project manager Roeselare
 

Kenneth
Technician Roeselare
 

Kim
Technician Roeselare
 

Koenraad
Technician Limburg
 

Lennert
Technician Antwerpen
 

Louise
Trainee Finance and HR
 

Ludo
Department manager Limburg / Antwerpen
 

Marc VB
Technician Roeselare
 

Marc VDW
Technician Roeselare
 

Martine
Coach Customer Service Officer
 

Matthias P
Technician Limburg
 

Mattias VH
Technician Antwerpen
 

Melanie
Client Desk
051638346

Melissa
Customer Service Officer
+3251791341

Michael
Project Manager Roeselare
 

Mike D
Technician Roeselare
 

Mike J
Technician Roeselare
 

Monika
Customer Service Officer
051791327

Myriam
Procurement and supply chain
051638344

Nicolas
Technician Roeselare
 

Niels L
Technician Roeselare
 

Niels T
Technician Roeselare
 

Niels V
Technician Limburg
 

Pascal
Procurement and supply chain
051638344

Pedro
Customer Service Officer
051791347

Pieter
Technician Roeselare helpdesk
 

Rik
Technician Roeselare
 

Sandy
Customer service officer
 

Seppe
Technician Oost-Vlaanderen
 

Simon D
Technician Roeselare
 

Simon V
Technician Roeselare
 

Stef
Technician Roeselare
 

Stefaan
Projectmanager Roeselare
 

Stefanie
Human Resources
 

Steven D
Technician Aalst
 

Steven H
Technician Roeselare
 

Thomas B
Technician Roeselare
 

Thomas C
Technician Roeselare
 

Thomas S
Technician Roeselare
 

Tim
Technician Oost-Vlaanderen
 

Tom L
Technician Roeselare
 

Tom M
Technician Roeselare
 

Tom V
Project manager Roeselare
 

Ward
Technician Roeselare
 

Willem B
Technician Limburg
 

Willem C
Technician Roeselare
 

Wim
Technician Antwerpen
 

Wouter T
Technician Roeselare
 

Wouter D
Customer Service Officer
051 79 13 86

Yannik
Technician Roeselare
 

Yarne
Technician Roeselare
 

Yves
Technician Limburg