Nous utilisons des cookies pour améliorer votre expérience de navigation
Ok Plus d'info

Testimonials

Faites connaissance avec nos collègues

Glenn Beerts (35): Projectmanager regio Antwerpen en Product Marketing Specialist Bosch

In 2013 heeft Ardovlam AABS, het bedrijf waar ik sinds 2006 als technicus aan de slag was, overgenomen. Eenmaal we onder Ardovlam terecht kwamen, werkte ik halftijds als service technicus en de andere helft van de tijd als projectmanager. AABS was een familiezaak en het was toch even aanpassen om van een klein bedrijfje met een vijftal man naar grote organisatie met een vijftigtal man te gaan, daarenboven in een andere functie. In het begin was het dus even zoeken want er waren veel meer richtlijnen dan we gewoon waren. Vooral de zelfdiscipline en de administratieve verplichtingen waren een hele opgave. Maar alles heeft z’n tijd nodig en uiteindelijk is het goed uitgedraaid.

In mijn - tegenwoordig voltijdse - functie als projectmanager begeleid ik projecten naar installateurs en eindklanten toe. Wij bieden hen technisch gerichte oplossingen, maken een concept op, volgen het project op en maken een as-built dossier. Een van de leuke dingen aan mijn job is nieuwe mensen leren kennen, vooral wanneer je iemand, met wie je al een paar keer telefonisch contact hebt gehad, plots in levende lijve ontmoet. Aangezien ik het enige aanspreekpunt ben voor de klanten in de regio Antwerpen kunnen we ook korter op de bal spelen, waardoor de eindklant dan weer sneller tevreden is.

“Collega’s staan altijd klaar om te helpen”

In het begin van de overname door Ardovlam dacht ik dat de andere projectmanagers mij een beetje links zouden laten liggen maar ik was heel aangenaam verrast van de collegialiteit van het ganse team. Ze hebben mij heel erg ondersteund en geholpen. Dat is iets wat vandaag nog steeds zo is. Iedereen staat open voor vragen en doet al het mogelijke om tot een goede oplossing te komen. Aangezien ik de enige projectmanager in Antwerpen ben, zit ik wat meer afgezonderd en zie ik de collega’s niet zo vaak. Bij vragen moet dat voornamelijk telefonisch geregeld worden. Daarom is het ook goed dat er maandelijks een projectmanagermeeting gehouden wordt en dat onze sales coach minstens eenmaal om de twee weken langskomt in het kantoor in Wilrijk.

Hoewel we bij Ardovlam meerdere technieken aanbieden, heeft brand toch mijn voorkeur. Ik ben namelijk Product Marketing Specialist (PMS) van de adresseerbare FPA Bosch-brandcentrale. Het is een knap toekomstgericht product waarvan een team technici in Antwerpen en Lummen een diepgaande kennis hebben.

Altijd leuk om een schouderklopje te krijgen

Omdat wij in ons kantoor in Wilrijk eerder een kleine groep zijn, is de band met de collega’s eerder familiaal. Mijn papa en neef werken ook nog steeds voor de firma. Ik heb het altijd leuk gevonden om voor Ardovlam te werken. De werkdruk is er wel, maar ze zien wat je allemaal doet in je functie en je wordt er ook met respect behandeld. Een schouderklopje krijgen is altijd leuk.

Ardovlam is een bedrijf dat veel energie steekt in bedrijfsevenementen. Zelf heb ik al 3 grote teambuildings meegemaakt. De eerste was onwennig omdat we net gefuseerd waren, in 2016 was er dan het event in Oudenaarde en in september 2018 zijn we met het hele bedrijf naar de Ardennen geweest. Daarnaast zijn er ook kleinere activiteiten zoals een barbecue, frietmobiel, pré summer drinks, … en door zo’n events toont men vanuit het bedrijf uit dat iedereen, ongeacht de functie, geapprecieerd wordt.

Karel Declercq (51): Projectmanager

Ik kende de zaakvoerder van Ardovlam al van in de tijd dat ik voor een concurrent werkte. Toen hij zag dat ik beschikbaar was op de arbeidsmarkt, heeft hij mij gecontacteerd waardoor ik niet heel erg lang heb moeten zoeken naar werk. Op 1 januari 2017 ben ik dan aan de slag gegaan bij Ardovlam. De eerste dagen was het vooral wennen aan de nieuwe sfeer, de nieuwe collega’s en de manier van werken. Je moet de organisatie leren kennen, de werking van het bedrijf en vooral veel nieuwe mensen. Toen ik bij Ardovlam begon, kreeg ik een peter toegewezen die dezelfde functie uitoefent. Het is belangrijk dat je, zeker in het begin, een aanspreekpunt hebt binnen het bedrijf waar je met je vragen terecht kan.

Als projectmanager maak ik offertes en probeer ik oplossingen m.b.t. beveiliging te verkopen aan klanten. Ook het intekenen van plannen en het ondersteunen van onze technici op de werven maakt deel uit van mijn takenpakket. Offertes kunnen opgemaakt worden op basis van een bezoek ter plaatse, telefonisch contact, op basis van plannen of een lastenboek maar aangezien we in alle domeinen van de beveiliging actief zijn, zorgt dit wel voor de nodige variatie.  Het is wel helemaal anders dan op mijn vorig werk waar ik eigenlijk alles van a tot z zelf moest doen: offertes opmaken, onderhandelen met de leveranciers, materiaal laten klaarleggen, onderhoud en depannages plannen, eerste lijn helpdesk… Ardovlam heeft hier verschillende diensten voor en daardoor kan ik me focussen op de projecten en de klanten.

Moeilijker om van alles op de hoogte te blijven

Doordat ik vroeger meer contact had met producenten en distributeurs, het ministerie van Binnenlandse Zaken, organisaties zoals ANPI e.d. kon ik zelf meer aan netwerking doen; iets wat ik in mijn huidige job veel minder heb. Omdat alles hier meer opgedeeld is, is het voornamelijk de productmanager die met de leveranciers en nieuwe producten in aanraking komt. Daarom zou ik op termijn wel graag productmanager worden en mijn kennis van bepaalde systemen, bijvoorbeeld thermische camera’s of andere producten, uitdiepen. Tijdens de projectmanagersvergaderingen wordt er telkens wel een bepaald item naar voren gebracht zoals bijvoorbeeld wijzigingen in de brandwetgeving of nieuwe producten zodat we toch op de hoogte blijven.

Omdat ik bij Ardovlam niet voor alles zelf dien in te staan, komt er meer tijd vrij om contact te hebben met technici op de werkvloer. Door werfbezoeken leer je de technici kennen, leren zij jou kennen en zie je hun werk. Ik heb het gevoel dat de technici dat ook wel appreciëren en zo weten ze wie ze kunnen opbellen bij vragen. Wanneer de installatie dan bijna af is, probeer ik nogmaals binnen te springen om te peilen of alles in orde is. Voor de klant is dat ook een geruststelling en hij verwacht terecht dat het werk ook opgevolgd wordt.

Onderlinge sfeer enorm belangrijk

De organisatie binnen Ardovlam is heel goed en de taken zijn duidelijk uitgelijnd: er is een dienst Sales, Orders, Planning, Helpdesk … Iedereen doet wat er van hem/haar verwacht wordt en hoewel iedereen professioneel blijft, kan er ook gelachen worden. Er worden ook evenementen georganiseerd om het contact tussen de collega’s te bevorderen: een teambuilding, een barbecue, een frietmobiel … Samen met de andere projectmanagers zijn we ook eens op bedrijfsbezoek geweest bij Nedap in Nederland waar de nieuwe producten werden belicht. Bij een ander evenement van een van onze leveranciers kon ik niet mee maar het is wel eens tof om met de groep weg te zijn. Het is bij een nieuwe job toch altijd een beetje aftasten en je moet mekaars respect ook verdienen.

Notre équipe

Nous sommes à votre disposition

Gert
 
 

Hannelore
Contract Relationship Officer
 

Robbe
Technician Roeselare