Nous utilisons des cookies pour améliorer votre expérience de navigation
Ok Plus d'info

Testimonials

Faites connaissance avec nos collègues

Karel Declercq (51): Projectmanager

Ik kende de zaakvoerder van Ardovlam al van in de tijd dat ik voor een concurrent werkte. Toen hij zag dat ik beschikbaar was op de arbeidsmarkt, heeft hij mij gecontacteerd waardoor ik niet heel erg lang heb moeten zoeken naar werk. Op 1 januari 2017 ben ik dan aan de slag gegaan bij Ardovlam. De eerste dagen was het vooral wennen aan de nieuwe sfeer, de nieuwe collega’s en de manier van werken. Je moet de organisatie leren kennen, de werking van het bedrijf en vooral veel nieuwe mensen. Toen ik bij Ardovlam begon, kreeg ik een peter toegewezen die dezelfde functie uitoefent. Het is belangrijk dat je, zeker in het begin, een aanspreekpunt hebt binnen het bedrijf waar je met je vragen terecht kan.

Als projectmanager maak ik offertes en probeer ik oplossingen m.b.t. beveiliging te verkopen aan klanten. Ook het intekenen van plannen en het ondersteunen van onze technici op de werven maakt deel uit van mijn takenpakket. Offertes kunnen opgemaakt worden op basis van een bezoek ter plaatse, telefonisch contact, op basis van plannen of een lastenboek maar aangezien we in alle domeinen van de beveiliging actief zijn, zorgt dit wel voor de nodige variatie.  Het is wel helemaal anders dan op mijn vorig werk waar ik eigenlijk alles van a tot z zelf moest doen: offertes opmaken, onderhandelen met de leveranciers, materiaal laten klaarleggen, onderhoud en depannages plannen, eerste lijn helpdesk… Ardovlam heeft hier verschillende diensten voor en daardoor kan ik me focussen op de projecten en de klanten.

Moeilijker om van alles op de hoogte te blijven

Doordat ik vroeger meer contact had met producenten en distributeurs, het ministerie van Binnenlandse Zaken, organisaties zoals ANPI e.d. kon ik zelf meer aan netwerking doen; iets wat ik in mijn huidige job veel minder heb. Omdat alles hier meer opgedeeld is, is het voornamelijk de productmanager die met de leveranciers en nieuwe producten in aanraking komt. Daarom zou ik op termijn wel graag productmanager worden en mijn kennis van bepaalde systemen, bijvoorbeeld thermische camera’s of andere producten, uitdiepen. Tijdens de projectmanagersvergaderingen wordt er telkens wel een bepaald item naar voren gebracht zoals bijvoorbeeld wijzigingen in de brandwetgeving of nieuwe producten zodat we toch op de hoogte blijven.

Omdat ik bij Ardovlam niet voor alles zelf dien in te staan, komt er meer tijd vrij om contact te hebben met technici op de werkvloer. Door werfbezoeken leer je de technici kennen, leren zij jou kennen en zie je hun werk. Ik heb het gevoel dat de technici dat ook wel appreciëren en zo weten ze wie ze kunnen opbellen bij vragen. Wanneer de installatie dan bijna af is, probeer ik nogmaals binnen te springen om te peilen of alles in orde is. Voor de klant is dat ook een geruststelling en hij verwacht terecht dat het werk ook opgevolgd wordt.

Onderlinge sfeer enorm belangrijk

De organisatie binnen Ardovlam is heel goed en de taken zijn duidelijk uitgelijnd: er is een dienst Sales, Orders, Planning, Helpdesk … Iedereen doet wat er van hem/haar verwacht wordt en hoewel iedereen professioneel blijft, kan er ook gelachen worden. Er worden ook evenementen georganiseerd om het contact tussen de collega’s te bevorderen: een teambuilding, een barbecue, een frietmobiel … Samen met de andere projectmanagers zijn we ook eens op bedrijfsbezoek geweest bij Nedap in Nederland waar de nieuwe producten werden belicht. Bij een ander evenement van een van onze leveranciers kon ik niet mee maar het is wel eens tof om met de groep weg te zijn. Het is bij een nieuwe job toch altijd een beetje aftasten en je moet mekaars respect ook verdienen.

Yana, 25, administratief bediende en ‘social media geek’-in-wording

Eigenlijk is het eerder toevallig dat ik bij Ardovlam werk, maar ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Aanvankelijk lag mijn ambitie in de media. Ik volgde een bachelor journalistiek, maar koos daarna toch voor een tweede bacheloropleiding office management. Zo hoopte ik gemakkelijker werk te vinden en bleef ik tegelijkertijd bezig met mijn talen.

Na mijn studies kwam ik een vacature van Ardovlam tegen op LinkedIn. Aangezien het een bedrijf in de buurt was, ben ik gaan solliciteren. De variatie in het werk – een administratieve functie met veel contact met klanten en met collega’s op de baan – bevalt me sinds de eerste dag.

Wat ik ook snel heb gemerkt: Ardovlam is een heel open bedrijf. Je mag hier je mening geven en er wordt ook naar gevraagd. Onder de collega’s heerst een toffe sfeer. We hebben een uitnodigend landschapskantoor en ik heb dus veel contact met de mensen rondom me. De contacten verlopen informeel en voor je het weet is de dag voorbij.

“Je voelt je meteen thuis”

Dit is een sterk groeiend bedrijf waar veel jonge mensen kansen krijgen. Dat voelde ik ook al in mijn eerste gesprek met Guy, de zaakvoerder. Hier geloven ze in je en wordt er geluisterd naar hoe je het best in het bedrijf kan passen. Je krijgt bij de start een opleiding en een coach, waardoor je je eigenlijk meteen thuis voelt.

Wat ik zelf fijn vond, is dat ik de eerste twee dagen mee de baan op mocht met één van onze technici. Zo leerde ik meteen waar het om gaat in onze sector van beveiligings- en bewakingssystemen. En ik moet toegeven: sirenes mogen laten afgaan en testen uitvoeren, dat vond ik best leuk.

Ik ben in mijn job gerold en voor ik het wist was de proefperiode voorbij en kon ik hier definitief aan de slag. Ik heb daar geen moment meer over moeten nadenken. Je krijgt hier snel verantwoordelijkheid en ik doe mijn job ook echt graag. Ik hou me nu ook bezig met onze sociale media, wat dan toch weer aansluit bij mijn journalistieke opleiding. Het is fijn om dat mee te kunnen uitbouwen.

Bovendien wordt er veel geïnvesteerd in teambuilding. Om de twee jaar is er een groot evenement, maar tussendoor komen we geregeld bijeen. En er zijn verschillende initiatieven om aan sport te doen. Dat helpt zeker in het begin om iedereen te leren kennen, ook de technici die je aan de telefoon hebt en die anders niet of nauwelijks op het hoofdkantoor komen.

“Het perfecte adres voor sociale mensen”

Wat ook leuk is: dit is een branche die actueel is en zal blijven. Steeds meer bedrijven kiezen voor branddetectie, camerabewaking, enzovoort… En nu ik de systemen een beetje ken, weet ik ook dat het toch net iets ingewikkelder is dan je op het eerste zicht denkt.

Intussen ben ik hier al een jaar en de tijd is voorbij gevlogen. De collegiale sfeer zit daar voor veel tussen, denk ik. Er is ook een horizontale hiërarchie: vakantie regel je vooral met je naaste collega’s. Dus als je sociaal bent, is dit een perfect adres om te komen werken!

Notre équipe

Nous sommes à votre disposition

Gert
 
 

Hannelore
Contract Relationship Officer
 

Monika
 
051791327