Nous utilisons des cookies pour améliorer votre expérience de navigation
Ok Plus d'info

Testimonials

Maak kennis met onze collega’s

YANA, 25, administratief bediende en ‘social media geek’-in-wording

Eigenlijk is het eerder toevallig dat ik bij Ardovlam werk, maar ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Aanvankelijk lag mijn ambitie in de media. Ik volgde een bachelor journalistiek, maar koos daarna toch voor een tweede bacheloropleiding office management. Zo hoopte ik gemakkelijker werk te vinden en bleef ik tegelijkertijd bezig met mijn talen.

Na mijn studies kwam ik een vacature van Ardovlam tegen op LinkedIn. Aangezien het een bedrijf in de buurt was, ben ik gaan solliciteren. De variatie in het werk – een administratieve functie met veel contact met klanten en met collega’s op de baan – bevalt me sinds de eerste dag.

Wat ik ook snel heb gemerkt: Ardovlam is een heel open bedrijf. Je mag hier je mening geven en er wordt ook naar gevraagd. Onder de collega’s heerst een toffe sfeer. We hebben een uitnodigend landschapskantoor en ik heb dus veel contact met de mensen rondom me. De contacten verlopen informeel en voor je het weet is de dag voorbij.

“Je voelt je meteen thuis”

Dit is een sterk groeiend bedrijf waar veel jonge mensen kansen krijgen. Dat voelde ik ook al in mijn eerste gesprek met Guy, de zaakvoerder. Hier geloven ze in je en wordt er geluisterd naar hoe je het best in het bedrijf kan passen. Je krijgt bij de start een opleiding en een coach, waardoor je je eigenlijk meteen thuis voelt.

Wat ik zelf fijn vond, is dat ik de eerste twee dagen mee de baan op mocht met één van onze technici. Zo leerde ik meteen waar het om gaat in onze sector van beveiligings- en bewakingssystemen. En ik moet toegeven: sirenes mogen laten afgaan en testen uitvoeren, dat vond ik best leuk.

Ik ben in mijn job gerold en voor ik het wist was de proefperiode voorbij en kon ik hier definitief aan de slag. Ik heb daar geen moment meer over moeten nadenken. Je krijgt hier snel verantwoordelijkheid en ik doe mijn job ook echt graag. Ik hou me nu ook bezig met onze sociale media, wat dan toch weer aansluit bij mijn journalistieke opleiding. Het is fijn om dat mee te kunnen uitbouwen.

Bovendien wordt er veel geïnvesteerd in teambuilding. Om de twee jaar is er een groot evenement, maar tussendoor komen we geregeld bijeen. En er zijn verschillende initiatieven om aan sport te doen. Dat helpt zeker in het begin om iedereen te leren kennen, ook de technici die je aan de telefoon hebt en die anders niet of nauwelijks op het hoofdkantoor komen.

“Het perfecte adres voor sociale mensen”

Wat ook leuk is: dit is een branche die actueel is en zal blijven. Steeds meer bedrijven kiezen voor branddetectie, camerabewaking, enzovoort… En nu ik de systemen een beetje ken, weet ik ook dat het toch net iets ingewikkelder is dan je op het eerste zicht denkt.

Intussen ben ik hier al een jaar en de tijd is voorbij gevlogen. De collegiale sfeer zit daar voor veel tussen, denk ik. Er is ook een horizontale hiërarchie: vakantie regel je vooral met je naaste collega’s. Dus als je sociaal bent, is dit een perfect adres om te komen werken!

Dries Debouvere (27): Service technicus West- en Oost-Vlaanderen, Trainer Innovations en Technisch productspecialist Brand

Twee jaar geleden kwam ik bij Ardovlam werken. Daarvoor heb ik eerst drie jaar aan de KU Leuven gewerkt, in de campussen Gent en Oostende. Ik ben gestart met een bacheloropleiding Elektronica-ICT en heb daarna nog twee jaar verder gestudeerd om ook een Master te behalen Ik heb bewust eerst gekozen voor een bacheloropleiding omdat je er praktijkgerichter les krijgt, wat mij wel aansprak. Ik heb de overstap van het lesgeven aan de KU Leuven naar een bedrijf als Ardovlam gemaakt omdat lesgeven te eentonig was geworden en ik op zoek was naar een meer uitdagende jobinvulling. Mijn huidige job is een combinatie van alles: je kan met je handen bezig zijn, je hebt technisch inzicht nodig, je moet sociaal en klantvriendelijk zijn, … Kortom het is een heel gevarieerde job.

“Het leuke aan herstellingen is de onvoorspelbaarheid. Je weet ook niet altijd waar je de dag gaat eindigen”

Wanneer ik de baan opga als technicus, doe ik zowel indienststellingen, onderhouden als herstellingen. Ik doe het liefst herstellingen omdat het meestal wel iets anders is. Je weet niet altijd op voorhand wat het probleem exact is en op die manier leer je ook het snelst bij betreffende de diverse soorten centrales. Onderhoud is eerder een soort stappenplan afwerken. Indienststellingen zijn ook interessant maar wanneer niet alles juist bekabeld is, kan het wel eens stresserend worden aangezien je met een deadline van oplevering zit.

Sinds mijn start bij Ardovlam heb ik me vooral toegelegd op branddetectie en intussen ben ik ‘Technisch productspecialist Brand’ geworden. 60 % van al onze installaties zijn brandcentrales, wat maakt dat dit een groot deel van ons takenpakket is. Een uitgebreide kennis hiervan is dus een must. Tom Lavent en ik worden gezien als de opvolgers van Gino Vanneste, onze meest ervaren werknemer op gebied van brandcentrales. Het is de bedoeling dat wanneer Gino met pensioen gaat, wij zijn kennis hebben overgenomen. Dit brengt veel informatie met zich mee.

Daarnaast begeleid ik ook stagiairs. Ik bedenk wat er nodig is van tools of software om het werk voor onze technici te verbeteren en vervolgens schrijf ik jaarlijks een aantal projecten uit die in de databases van scholen terecht komen. Daarna ben ik verantwoordelijk voor de selectie en opvolging van de studenten. Ik luister daarbij eerst naar de interesse van de studenten in kwestie en zo weet ik of de opdracht iets voor hen is. Een eindwerk blijft uiteindelijk een schoolproject en kan je nooit 100% integreren in het bedrijf. Het moet meestal nog gefinetuned worden en soms moet een 2de student het project afwerken.

Onlangs ben ik ook aangesteld als jobcoach om een nieuwe Ardovlam-technicus bij te staan in zijn interne opleiding en de eerste maanden op de baan. Toen ik hier begon, bestond de jobcoach voor nieuwe technici nog niet, waardoor ik zelf met een aantal verschillende technici op baan ben geweest. Ik zie dan ook enkel maar voordelen voor medewerkers die een jobcoach toegewezen krijgen. Het geeft je namelijk een zekere continuïteit en stabiliteit. Wanneer je dan later zelfstandig de baan opgaat, zijn de eerste dagen altijd een beetje stresserend, maar je weet dat je ter ondersteuning altijd kan terugvallen op je jobcoach of onze helpdesk.

 

 

“Ik vind de feeling met wat er ‘in-the-field’ gebeurt heel belangrijk”

Met al die nevenactiviteiten (begeleiden van stagiairs, testen van nieuwe producten die op de markt komen, geven van opleidingen, maken van handleidingen) is mijn takenpakket heel erg uitgebreid. Soms is het wat veel, maar ik kan doen wat ik graag doe. Wanneer ik tijd nodig heb om me bezig te houden met de stagairs, een innovatiecel of een beurs, wordt er in de mate van het mogelijke op dat moment ook naar geluisterd. In het verleden heb ik al voorstellen gekregen van andere bedrijven maar Ardovlam is en blijft voor mij de ideale werkomgeving.

Het onderlinge contact tussen de techniekers is heel goed. Dagelijks krijg ik wel telefoons van mede-technici en via onze WhatsApp-groep houden we ook buiten het werk contact. De eerste vrijdag van de maand gaan we soms samen iets drinken. Ik vind een drink of een teamevenement belangrijk omdat het toch eens een andere sfeer is. Sinds ik hier werk, zijn er al 2 grote events geweest: een teambuilding en een barbecue maar er worden ook andere activiteiten georganiseerd. Zo deed Ardovlam in 2017 met 2 teams mee aan Het Snelste Bedrijf, een ploegentijdrit voor bedrijven. In mijn vrije tijd fiets ik graag maar dit jaar heb ik niet meegedaan aangezien ik toen nog maar net begonnen was met fietsen. Misschien doe ik volgend jaar wel mee.

Notre équipe

Nous sommes à votre disposition