Nous utilisons des cookies pour améliorer votre expérience de navigation
Ok Plus d'info

Testimonials

Maak kennis met onze collega’s

Karel Declercq (51): Projectmanager

Ik kende de zaakvoerder van Ardovlam al van in de tijd dat ik voor een concurrent werkte. Toen hij zag dat ik beschikbaar was op de arbeidsmarkt, heeft hij mij gecontacteerd waardoor ik niet heel erg lang heb moeten zoeken naar werk. Op 1 januari 2017 ben ik dan aan de slag gegaan bij Ardovlam. De eerste dagen was het vooral wennen aan de nieuwe sfeer, de nieuwe collega’s en de manier van werken. Je moet de organisatie leren kennen, de werking van het bedrijf en vooral veel nieuwe mensen. Toen ik bij Ardovlam begon, kreeg ik een peter toegewezen die dezelfde functie uitoefent. Het is belangrijk dat je, zeker in het begin, een aanspreekpunt hebt binnen het bedrijf waar je met je vragen terecht kan.

Als projectmanager maak ik offertes en probeer ik oplossingen m.b.t. beveiliging te verkopen aan klanten. Ook het intekenen van plannen en het ondersteunen van onze technici op de werven maakt deel uit van mijn takenpakket. Offertes kunnen opgemaakt worden op basis van een bezoek ter plaatse, telefonisch contact, op basis van plannen of een lastenboek maar aangezien we in alle domeinen van de beveiliging actief zijn, zorgt dit wel voor de nodige variatie.  Het is wel helemaal anders dan op mijn vorig werk waar ik eigenlijk alles van a tot z zelf moest doen: offertes opmaken, onderhandelen met de leveranciers, materiaal laten klaarleggen, onderhoud en depannages plannen, eerste lijn helpdesk… Ardovlam heeft hier verschillende diensten voor en daardoor kan ik me focussen op de projecten en de klanten.

Moeilijker om van alles op de hoogte te blijven

Doordat ik vroeger meer contact had met producenten en distributeurs, het ministerie van Binnenlandse Zaken, organisaties zoals ANPI e.d. kon ik zelf meer aan netwerking doen; iets wat ik in mijn huidige job veel minder heb. Omdat alles hier meer opgedeeld is, is het voornamelijk de productmanager die met de leveranciers en nieuwe producten in aanraking komt. Daarom zou ik op termijn wel graag productmanager worden en mijn kennis van bepaalde systemen, bijvoorbeeld thermische camera’s of andere producten, uitdiepen. Tijdens de projectmanagersvergaderingen wordt er telkens wel een bepaald item naar voren gebracht zoals bijvoorbeeld wijzigingen in de brandwetgeving of nieuwe producten zodat we toch op de hoogte blijven.

Omdat ik bij Ardovlam niet voor alles zelf dien in te staan, komt er meer tijd vrij om contact te hebben met technici op de werkvloer. Door werfbezoeken leer je de technici kennen, leren zij jou kennen en zie je hun werk. Ik heb het gevoel dat de technici dat ook wel appreciëren en zo weten ze wie ze kunnen opbellen bij vragen. Wanneer de installatie dan bijna af is, probeer ik nogmaals binnen te springen om te peilen of alles in orde is. Voor de klant is dat ook een geruststelling en hij verwacht terecht dat het werk ook opgevolgd wordt.

Onderlinge sfeer enorm belangrijk

De organisatie binnen Ardovlam is heel goed en de taken zijn duidelijk uitgelijnd: er is een dienst Sales, Orders, Planning, Helpdesk … Iedereen doet wat er van hem/haar verwacht wordt en hoewel iedereen professioneel blijft, kan er ook gelachen worden. Er worden ook evenementen georganiseerd om het contact tussen de collega’s te bevorderen: een teambuilding, een barbecue, een frietmobiel … Samen met de andere projectmanagers zijn we ook eens op bedrijfsbezoek geweest bij Nedap in Nederland waar de nieuwe producten werden belicht. Bij een ander evenement van een van onze leveranciers kon ik niet mee maar het is wel eens tof om met de groep weg te zijn. Het is bij een nieuwe job toch altijd een beetje aftasten en je moet mekaars respect ook verdienen.

Mike Debaere (27): Service technicus West- en Oost-Vlaanderen

In mijn 7de jaar Technische koos ik voor de richting ‘Bestuur en Bewaking’ omdat beveiliging me wel aansprak. Na een eerste ervaring van 6 jaar in de beveiligingssector, heb ik in september 2016 de overstap gemaakt naar Ardovlam. Ik had het gevoel dat mijn vorig werk een beetje eentonig werd en was dus klaar voor een nieuwe uitdaging. Via een kennis die bij Ardovlam werkte, wist ik vooraf al dat het er hier een stuk professioneler aan toegaat dan op mijn vorige werkplaats

“Als er een probleem is, kan ik altijd bij mijn collega’s terecht voor hulp.”

Ik was de eerste Ardovlam-technicus die een jobcoach kreeg. Vroeger gingen nieuwe technici steeds met verschillende collega’s de baan op. Nu had ik met mijn jobcoach Jonathan een houvast tijdens mijn interne opleiding. Ik vind het systeem van de jobcoach heel goed. Zo had ik één persoon om op terug te vallen, want een nieuwe job is toch altijd een beetje in het duister tasten.

Na een interne praktijkopleiding van 3 maanden mocht ik dan alleen de baan op. Dat had ik in m’n vorige job ook al gedaan waardoor die eerste dagen alleen heel goed verliepen. In het begin kende ik nog niet veel andere technici. Maar door de teambuilding eind september en onze WhatsApp-groep kende iedereen ik vrij snel. Ik weet dat ik bij problemen gerust bij andere collega’s terecht kan.

Met het administratieve personeel kom ik minder in aanraking. Natuurlijk heb ik wel contact met de planners en met onze helpdesk/klantendesk, maar met de anderen heb ik minder contact. Daarom is het leuk dat er eens een teambuilding of een drink georganiseerd wordt. Ik voel me echt goed binnen Ardovlam.

“Het liefst werk ik aan inbraakinstallaties. Daar is de afwisseling groter.”

Op dit moment werk ik zowel aan brand- als inbraakcentrales. Later kan daar nog gasdetectie, camera en toegangscontrole bijkomen. Momenteel focus ik vooral op het uitbreiden van mijn kennis. In het begin had ik niet zoveel competenties, waardoor ik maar aan een beperkt aantal centrales kon werken. Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar inbraakdetectie: De installaties zijn vaak minder groot dan bij branddetectie, er is meer afwisseling en je komt vaker bij particulieren. Het liefste doe ik herstellingen of indienststellingen. Bij herstellingen vertrek je vanuit het probleem, waar jij dan een oplossing voor moet vinden. Op lange termijn hoop ik dat ik de sites met centrales die ik zelf in dienst heb gezet, ook zelf mag opvolgen qua herstellingen en uitbreidingen. Ik vind dat belangrijk omdat je zelf het best weet hoe de installatie in elkaar zit. Al weet ik dat het voor de planners en helpdesk niet altijd evident is om voor iedereen goed te doen.

Ik werk graag bij Ardovlam omdat het een heel variërende job is. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ze me er zomaar alleen ingesmeten hebben. Zo zijn er regelmatig evaluatiegesprekken, krijg je een jobcoach toegewezen en is er een algemene teamcoach. De teamcoach van de technici (Filip) zegt tevreden te zijn over mijn werk en attitude. Ik merk dus wel dat ik geapprecieerd word binnen het bedrijf, omdat het ook gezegd wordt. Ardovlam is een heel professioneel bedrijf, dat ook bij de klanten een goede reputatie heeft. Onlangs had een klant aan de zaakvoerder laten weten dat ze tevreden waren over mijn werk en hij heeft dat dan doorgestuurd. Zoiets geeft toch wel een boost.

Notre équipe

Nous sommes à votre disposition